torsdag 14 oktober 2010

FRAJDÄJJFRÖGEN I CÖRREN

Ni är hopplösa. Kan allt. Nästan. Men okej, ny fråga: Vad heter tidningen (X) vars abonnerade upplaga är lika stor (nästan) som antalet invånare i Linköpings kommun? X första nummer samma år som det sa kraschbom på börsen i Näwjok.
Många kungligheter o andra kända ansikten har passerat revy på X frontsida. X med Kungen på omslaget i feb1959 är hot stuff för samlarsläktet. Som oxå förknippar X med en kvackande pajas i sjömanskostym. Andra förknippar den med recept, mode och korsord. Hur ofta X utkommer? Hörs på namnet.
Att vinna: Fredrik Frallan Jonssons nya cd, The Hub Caps nya cd, 5 Trisslotter. Svar senast måndag kl 15.16. Undrar du över adressen? Kolla inlägget hovan.

1 kommentar:

Inger sa...

Stig Grybe på ett omslag.En av min ungdoms roligaste komiker.Han och Jarl Borsen fyllde min humorsjäl med vitsar som jag aldrig glömmer!
Jag minns Stig Grybes:"Fåglar" och
Jarl Borsens:När jag blev ströken ur församlinga.Älskade det!
Sedan kom Hasse o Tage.Med en ny slags humor som jag också tog till mej och älskade.
Sedan kom Batra,Hjelt, Gustavsson,Dorsin,Lantz o Babben m.fl.som var för sej kan vara< riktigt roliga.
Vi förändras,humorn förändras och jag tvivlar på att mina barnbarn kommer att skratta till HasseoTage.
Men som TAGE DANIELSSON SA:UTAN TVIVEL ÄR MAN INTE KLOK!!!!!