fredag 22 oktober 2010

ARBETSDAGEN lider mot sitt slut och jag lider med den och allt annat som går i ett par boots. Lyssnar på Rockabilly Radio. Johnny & The Hurricanes. Musiken VAR bättre förr.
HELENA vinner FredagsFrågan. Hon mejlade Vadstena som svar på frågan i det tidigare inlägget. Åk gärna till Vadstena och burna runt mellan 23.00 och 05.00.
NÄSAN rinner. Vet du varför norskor placerar P-piller i näsan före sänggåendet? De vill inte ha snorungar.
NYA CD-SKIVAN med ELVIS rycker närmare. Släpps om drygt en månad. Remixade versioner, typ A little less conversation från 2002. Julklapp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
NU på Rockabilly Radio: Baby let´s play house. Låtarna VAR ABSOLUT bättre förr.
Baby baby baby, come on baby, I wanna play house with you.
BRORSAN ska hjälpa till med att köra möbler o annat till tippen i morrn. Därför stegade jag till Systemet och köpte 10 öl.
Come back baby come, I wanna play house with you.

40 kommentarer:

Rolf sa...

Snorungar var kul.
En fluga gör att ingen somnar.
- Idag var jag ute och promenerade och nynnade på wienervalser.
- Jasså du var ute och straussade.
FF då??? Bjud till lite nu.
Det kan komma en ännu värre i morgon.

Anonym sa...

Man, be happy! Now your baby is back home and you can play house all the time (lol).
Give her a big hug from us!
Swempa and Kerran

Inger sa...

Musiken var bättre förr,skriver Tobbe.Ja,åtminstone tidigare säger jag.
SIST i Skavlans program i kväll sjöng Håkan Hellström och hur han har kunnat bli så stor med den rösten(eller snarare brist på)förstår inte jag!
TIDIGARE i "Godkväll"fick jag njuta av Bo Kaspers orkester.
Det är grejer det!Love it!

F.F,Rolf,svårt som vanligt!Så svår att jag tycker den kan ligga kvar som L.F.Då kanske vi har en chans att lösa den.

Det var bättre förr. Fast det tycker uppenbarligen inte den snorvalp,som i en insändare i Corren undrar vad vi ska ha fyrtialisterna till.För vi är en skränande hop med stora egon och lata dessutom,och han har minsann ingen lust att försörja oss!
Hör o häpna!
Jag säger som Jarl Borsen sa i en av sina monologer:FAR ÅT HELVETE UNGAJÄVLAR!

Rolf sa...

Den får ligga kvar. Håkan Hellström är ytterligare ett Lundell/Winnerbäck mysterium. Instrumentägare utan sångröst. Som jag sagt tidigare, så är folket i stugorna i stort sett omusikaliska och personifierar sig med lika dåliga sångare som dom själva. På så vis blir deras egen röst inte lika dålig, som om dom jämförde sig med en riktig sångare. Iglesias, Sinatra, Sjögren m fl. Alltså ett sätt att skyla över sitt eget dåliga musiköra. 25 års karaoketurnerande har bl a fått mig att dra den här slutsatsen.

Rolf sa...

I morgon ska jag träffa och lyssna på Olsen Brothers på Östersjön. Ska försöka att engagera dom i Lkpg, hemlig plats än så länge.
Dansbandet Goodtimers spelar också tillsammans med Highlights, från dansbandskampen förra året. Det blir nog lite sväng på sjön.
"Den som dricker på sjön faller ofta själv däri" det kända ordspråket.

Rolf sa...

Yes yes yes jag är uttagen som entrévärd på Great Jazz clubs festival den 30 oktober på Konsert & Kongress.
kL 18.00 uppträder Frallan J med Lana Brunell tillsammans med LJBO. Det du Tobbe. Kanske kan ordna nåt, men du är väl i Kisa förstås.
Scott Hamilton och Georgie Fame blir mina högtidsstunder. GUD så roligt.

Rolf sa...

Stiltje på FF/LF som är så d-a enkel. 11.30 i morgon far jag och har jag inga rätta lösningar då, kan det inte bli några lotter tyvärr.
Så brått lönar sig just nu.
Dansbandskampen nästa efter raggmunk och rödtjut. Sen är det godnatt jord. Champagnefrukost i morgon rör till det ytterligare antar jag, så lycka till.

Rolf sa...

Dansbandskampen...giv mig styrka. Dessa band är dom vi får nöja oss med och inga utmanare. Jag kommer inte att titta vidare, kan jag säga.
Vad har jag sagt om den dåliga musiksmaken i stugorna WILLEZ blev kvar. Hör Ni INTE hur illa karl´n sjunger. Det är ju anskrämligt.
T o m Thomas i juryn hörde falsksången. Mot dumhet kämpar själva gudarna förgäves. Nemo saltat sobrius, så det kanske inte märks.

Inger sa...

Grattis Rolf till kneget den 30/10 och ha det så himla trevligt på Vikingline med Olsen Brothers,men såå d-a enkel var väl inte F-L.fr!
Men det är ju så:Inget är svårt när man kan det.
Fast jag hade kunnat skriva en mycke enklare fråga!

Rolf sa...

Vad bra Inger, jag ser fram emot en
FF/LF från dig.
Det är en väldigt stor skillnad mellan en instrumentägare och en musikant och jag kommer aldrig att
förwillez av den här skiten.
Apropå FF/LF så tror jag att celldelning kan vara en ledning. Hade han levt tidigare, kanske han hade gillat whisky. Nu är det nog med ledtrådar.

Inger sa...

Himla stavas med två m.Ursäkta mej.
Dansbanden fick stå tillbaka ikväll till förmån för 4.ans nya program:SÅ MYCKET BÄTTRE.
Väldigt bra faktiskt!
Den här gången med Lasse Berghagen som värd,och hans sånger framförda på ett annorlunda sätt.
Rappare Petter:Stockholm i mitt hjärta.
Petra Marklund:Teddybjörnen Fredriksson.
Plura:Jag har köpt mej en akustisk gitarr.
Di Leva:Sträck ut en hand.(förstås)
Krister Sandelin:Jenni Jenni.
LillBabs:En kväll i juni.
Ett program som kommer att slå, för när barnbarnet(20 år) ringde och sa:
Jag tittar på 4:an och Lasse Berghagens:SÅ MYCKET BÄTTRE. Då insåg jag att:BÄTTRE KAN DET INTE BLI!!!!!

Inger sa...

Men Rolf,drack du rödvin till raggmunk? Går det?
Här har man avstått det goda röda både i går och i dag,p.g.a matsedeln.
I går:pepparrotskött.
P.rot-vin? Näe.
Idag:Kroppkakor.
Vin? Näe.
I morgon tänker jag göra raggmunk!!!

Rolf sa...

Raggmunk o rödvin går lika bra som ketchup till pannkakor, nästan.
Ta ett glas vin och fixa LF/FF under dagen. I morgon kväll är jag hemma igen och öppnar förväntansfullt bloggen och hoppas på ett svar. Lycka till!
På tal om blandning; Kaffe utan konjak, är en djävla blandning.

Rolf sa...

Eureka, raggmunk och lingonvodka och lyssna på gruppen Fläsket brinner, toppen.

Anonym sa...

Ni har inte löst FF/LF än, jag tror jag lägger upp ett skrik. NU DÅ!
Det gjorde vi även på Östersjön.Olsen Bros, så där. Goodtimers stal hela showen, toppen.
Hektiskt dygn och jobb i morgon igen.

Rolf sa...

Vadå anonym?

Anonym sa...

Edvard Munch

inger sa...

Det blir val i USA den 3 november! Massor av stolliga kandidater som tror de är kvalificerade till att leda ett land med över 300 miljoner människor.
Misstänker att många av dem inte varit utanför sin egen stat, ännu mindre utanför USA. De vet ingenting om, och bryr sig inte om, andra kulturer. Kan varken geografi eller historia.
Jag gömmer mig. Kanske man skulle krypa över gränsen till Canada en mörk natt och söka asyl?
Efter 47 år i USA ser Europa bättre och bättre ut. Tror USA är på väg att bli en 'tredje världs" nation. Den nya statistiken som kommer fram visar att det mesta går bakåt.
Det blir mer och mer tydligt att allt köps och sälgs i USA.

Rolf sa...

Tack Anonym, det var rätt.

Allan sa...

Det var ord och inga visor.

Inger sa...

Jag är en ständig kverulant,
men Kraxpelax skrev i sitt manifest,
som var poetiskt,starkt och elegant
att bögar,ja homo,är pest!

Därmed inte sagt att jag håller med om "Kraxpelax" tankar och föreställningar,men en snyggt formulerad dikt var det!


Vidare! Hur ska Edvard Munch:s namn få mej att tänka på besutten?
Besutten är för mej:Rik,förmögen,solid,burgen.
Hur tänkte jag?
Och hur tänkte du Rolf?

Vidare! Dom lägger ny asfalt på vår gata.Det blir kanonfint!
Pratade med en granne som sa, "Det var på tiiin.Här har di inte lagt på förrti år".
Säger du, är det så länge sen? Jag tycker det var i går.Jag ser ju hur mina små barn springer runt kvarteret i asfaltsklistret och drar med sej tjära in på nya plastofiltgolvet.
Kan nog inte fatta att det var så länge sen!
Inte förrän jag jämför fotot på mej från 70 och badrumsspegeln ser jag att:ÅREN GÅR!

FORT!

Rolf sa...

Namnet Edvard betyder rik, besutten mm. Besutten låter ju även som om någon satt på någon och då skojade jag till det lite extra med hans mamma till trafikfara Laura.

Inger sa...

Aha Rolf,jag fattar!
Långsökt?
Jaavars.

Rolf sa...

Håller med, långsökt. Måste nog tagga ner lite, om det blir flera
FF/LF. Det är en svår avvägning och man vill ju inte ha rätt svar omgående. Man kan ju starta på ett sätt och sedan lämna ledtrådar efter hand som tiden går.
Hoppas att Tobbe har en fråga på fredag. Han samlar ju bara in alla svar och förrättar dragning. Det är/var skillnad det, sa flickan och gifte om sig.

Sven sa...

OF, var är alla, annars så ivriga bloggare?

Inger sa...

Svar på O.F.
Vi kommer tillbaka,vi kommer tillbaka,men ingen vet hur och ingen vet riktigt när!












Svar på O.S.
Vi kommer tillbaka,
vi kommer tillbaka.
Men ingen vet hur,
och ingen vet riktigt när!

Rolf sa...

Har Tobbe gått i ide? Inte ett ord i ÖC på flera dagar.
Torbjörn sover, Torbjörn sover i sitt lugna bo......

bibbi vitamin sa...

han är inte farlig, bara man är varlig......

Allan Ladd sa...

...men man kan dock, men man kan dock honom aldrig tro.
Dags att du håller lite liv i din egen blogg. Det är ingen idé idá Ida att gå i ide, skriv nåt klokt på e side.

Rolf sa...

Dagens FF: VAR ÄR TOBBE?
Pris = 1 dosa snus.

Rolf sa...

Har Ni fått munhäfta allihopa?

Inger sa...

Tyvärr Rolf,alldeles för svår F.F för mej,jag kan inte svara den här gången heller!

Inger sa...

Och tur var det,för jag snusar inte.
Men jag hörde en ny historia.
En man ringde och ville ha en tid hos doktorn.
:Jaha,vad fattas dej?
:Det fattas inget,tvärtom,jag har fem stycken könsorgan!
:Oj då!Hur sitter dina byxor då?
:Som handsken.

Monica sa...

Torbjörn ligger på sofflocket och flyttar grejer från Frugans torpstuga till Kisa enligt föregående inlägg
Snusdosan kan du skänka till Torbjörn.

Rolf sa...

Det var värst vad Ni vaknade fort. Ni har väl inte druckit alkohol?
I morgon kör jag en LF i kombination med fönsterputsningen.
Den blir glasklar.

Rolf sa...

Aha! Tobbe har haft värkar. Har Selma fått ett syskon? Var det inte Johanna som fick henne, eller har jag fel. Var det syrran kanske?
Hur som helst, grattis Tobbe.
I mån av tid kan du kanske berätta lite om nedkomsten här.

Rolf sa...

Jag läste vidare på FB och Tobbe har ju fortfarande värkar tydligen.
Lycka till med den kommande nedkomsten då!

Rolf sa...

LF; söker en bok/film som t o m varit omtalad i en opera. Utspelar sig under 84 dagar samma år som Robert avgår och slår sönder ett fotogenkök med en rörtång. Chris Rea, Motörhead, Thin Lizzy och vår egen Cornelis bör leda Er till rätt svar. Boken/filmen är autentisk.

Rolf sa...

Är Ni helt djävla tondöva i stugorna? Det har jag befarat länge förstås. Willez vidare i den här smörjan. Vad än cowboyen hade under hatten, så var det säkert mer musik än under Willez blonda lugg.
Pappa var inte med och tjöt idag, men vi andra grät, fy faan för den här skiten. Hade jag inte själv blivit sjuk, hade jag avnjutit Scott Hamilton m fl i KK ikväll.
Till LF kan jag tillägga att kejsarsnitt var inte uppfunnit/tror jag/ vid den tiden, det utspelade sig.

Analfabet sa...

????????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!