måndag 1 november 2010

SOMRIG BILD: THE HUB CAPS lirar hos Johannas Café. Snudd på 700 pers. En annan fördel med caféet: Många gubbs på bakluckeloppisen som strör historier omkring sig. Som den här: Jonte sitter vid köksbordet och läser tidningen när hans fru dänger en kastrull i huvudet på honom.
-Aj varför gör du så?
-Jag hittade en lapp i din ficka igår med namnet Jennifer på!
-Men snälla du, jag var på travet igår hästen jag spelade på heter Jennifer.
Frun ber om ursäkt.
Två veckor senare får Jonte en stekpanna i huvudet.
- Men vad fan har jag gjort nu då?

-- Hästjäveln ringde i går.
MÖRKT VID 5-HUGGET. Rena natta. Sitter ensam på Correns Kisaredaktion. Lindqvist är sjuker. Influensa. Snart fredag. FrajdäjjFröga. Polygamisten svarar gärna på flera frågor och har en hel uppsättning FrajdäjjFrugar. Det kanske vore nåt. En fruga för var dag. Nä. Måste tänka på hjärtat.
LYSSNADE av misstag på Svensktoppen ett tag i går. Jävla missfosterprogram. Låtarna har hängt med i flera år. Fast inte alla. Töntlåten med Skifs och den där yngre tjejen kom visst till i samband med prinsessbröllopet i juni.
TITTADE PÅ BECK-filmen i går kväll. Jävla missfosterrulle. Totalt värdelös. Ge mig tio miljoner å jag gör en betydligt bättre film.
KÖPTE KYCKLINGKLUBBA till lunch. Totalt värdelös. Jävla missfosterkycklingklubba.
RINGDE HEM för att fråga om det kommit ett tjockare paket med posten. Går nämligen i väntans tider: 10 Se-tidningar från 1965 är på G. Frugan svarade att posten inte var intagen. Så är det för mig, idel motgångar.

8 kommentarer:

Rolf sa...

Hur går det med födandet då?
Svaret på LF som alla hysteriskt tjatar om var Jack The Ripper.

Benny Johansson sa...

födandet?

Rolf sa...

Ska inte Tobbe´s dotter ha barn, eller har jag missförstått alltihop? Jag låg visserligen i feber och kanske yrade, vem vet!

Helena sa...

Ja jädrans vad livet är fullt med motgångar och elände...
;)

Monica sa...

Jaa det är lagen om alltings jävlighet
Slit å släp. Eländes elände

Sven sa...

Motgångar, elände, vad menar Ni?

Inger sa...

Jaa du Tobbe,så mycket skit det finns och ,som sagt,så mycket eländes, elände!
Skarru ha en stänkare?

Rolf sa...

Vadå elände...han ska ju bli morfar i januari.