fredag 19 november 2010

LITE DRYGT en vecka till första advent. Det går för fort, som damen sa. Ägnar fritiden åt att röja upp å städa i "hästkåken" som nu töms. Hinner jag bli klar innan Tomten gör entré på Hjalmar Brantings väg 3 i Kisa?

Fredag har guld i mun: Har du hört den om den äldre mannen som uppsökte doktorn och utsattes för en noggrann, ingående undersökning. Efter tjugofem minuter frågar doktorn: "När hade du sex senast?" Den gamle mannen bad att få låna doktorns telefon och ringde hem.

-- Hej, gumman, när hade vi sex senast?

Den äldres hustru var tyst en lång stund, sen frågade hon: "Vem är det som ringer?"

Enda nackdelen med att Ordnings"mannen" på Corren lyft ut mina kröniketexter från webben är att jag inte kan gå tillbaka och kolla uppgifter i texterna. Men vad gör det, huvudsaken att Ordningsmannen känner sig tillfreds med tillvaron.

FredagsFrågan i dag: Betydligt svårare än den förra. Så här dax förra fredan hade jag drygt 40 svar, idag inte ens 10, och av dom är tre fel.

Demensvården: Svts Aktuellt i går och Dagens Nyheter i dag berättar om den underdimensionerade vården av de gamla. Men så är det --- majoriteten av väljarna föredrar sänkta inkomstskatter, och i takt med att skatterna minskar, sjunker skattekvoten och resurserna i den offentliga sektorn.

Träffade en gammal bekant i går. "Kul att tala med dig", sa han och tillade att han inte talat med sin fru på 23 år. "Jaså, varför då?" frågade jag. "Jag vill inte avbryta henne", sa han.

4 kommentarer:

Carl Ivan Poem sa...

Eureka! Nu knäckte jag FF.

Inger sa...

Bravo Carl Ivan Poem,
här är det FF som knäcker mej!

CIP sa...

Man skulle kunna säga att det är en svår nöt att knäcka.

Rolf sa...

Om du inte klarar FF Inger, så skulle du ha ringt Povel Ramel om han levat.