tisdag 2 november 2010

BLIGAR ut genom fönstret. Kolsvart. Å ungarna har ledigt från skolan. Sånt existerade inte på min tid. Vi släpade oss till skolan på lördagar. Inte konstigt att vi blev som vi blev. När jag kom hem hade farsan fixat fiskgratäng. Suveränt gott. Mamma jobbade. Konsum körde inte med stängda lördagar då heller.
ÅSTRÖM och jag fejkade svar på såna där kontaktannonser. Skrev till karslokar att vi var en vrålsnygg sexig donna som sökte just hans sällskap. Donnan drog sig ur när karsloken blev altför aneglägen om att få bilder på underverket.
MELLLLLIN Aftonpladdret får ståfräs när hon kommenterar att Mona Sahlin kollat gratis på tennis. Jag är för gammal för sånt här. Sahlin ska avgå, fast inte därför att hon häckat på läktaren och kollat nåt så meningslöst tramselände som tennis.
IDAG har Se-tidningarna anlänt. Kvällen är räddad. Frugan tycker att jag inte är riktigt klok. Har jag heller aldrig påstått.
ROLF OCH BENNY frågar om Johanna. Jodå, det knallar på, nedkomsten är beräknad till januari. Jag bligar på bildskrämen och stirrar in i Selmas varma blick. Ljuset återkommer.

Inga kommentarer: