tisdag 30 november 2010

EU ska bli världens mest slagkraftiga och dynamiska ekonomi. Så heter det när de politiska bossarna slår sig för bröstet. I dag är arbetslösheten den högsta på 12 år. 23 miljoner EU-invånare är öppet arbetslösa. Drygt 10 procent. Ytterligare ett antal miljoner jobbare kommer att kastas ut i arbetslöshet när svångremmen dras åt, bland annat på Irland, som håller fast vid sin sjukligt låga bolagsskatt. Men viktigast av allt är, som alla vet, att rädda bankerna. Hoppas de arbetslösa fattar det och gör vågen när de masar sig fram till soppköken.

6 kommentarer:

Rolf sa...

Mycket pengar på V64 i morgon.
Spikar nr 5 i lopp 2 och kanske nr 5 i lopp 5, lycka till.
Ta dom 2 och resten på Harry boy spik. I sjätte loppet kan nästan vilken häst som helst vinna.

Torbjörn sa...

Spela för en hundring åt mig, Rolf.

Rolf sa...

Menar du allvar? Kommer du inte åt att spela själv?

Inger sa...

I dag var jag i Mjölby och där köpte jag en andel till V64 i morgon, onsdag.En kupong med samma spikar som du Rolf.
I Sjätte loppet vinner nr 4,11 eller 13, för alla utom dom är spelade!
Förra veckan vann jag lite på datumlotteriet,i helgen vann jag på lotto OCH joker,fast inte så mycket som damerna förra veckan.
Men jag känner att nu är jag på G!
D.D i morgon: 8-9.

Rolf sa...

Tobbe, du får höra av dig till min mail på jobbet angående travet.

Rolf sa...

Tobbe, ska du inmundiga raggmunken på Kasken idag, kan du höra av dig om travet. Vi kanske ska spela för 200,- och dela den enorma vinsten.
Ring mig.