onsdag 10 november 2010

Det viktigaste först: Nya cd-skivan VIVA.ELVIS. THE ALBUM finns att köpa nu. Jag har den. Lysande. Magisk. Buy it. Now.
Jorå, Eivor --- Rolf finns. På riktigt. Det ska gudarna veta. Presleydenten har förärats Elvisrelaterade gåvor av Mannen Rolf, och flödet av limerickar och historier han mejlar mig är ymnigare än en vårflod på det glittrande Omberg. Den här kom i går:
En raggare i sin Corvette
gillade strumpbyxor som satt tätt
när tjejens tår gick i takt
med stötar i deras sexakt
slet han bort dom från hennes korsett
Vet bara inte om jag vågar publicera den i Cörren.....
Snart dax att dra till Motala. Ska babbla inför Gamla Gardet. Föredetta fackligt och politiskt aktiva som träffas en gång i månaden och rumlar om i Folkets hus. Läste just att Saab Dynamics vill sparka 130 anställda i just Motala.
Undrar över en sak: Korsett och strumpbyxor, hör de verkligen ihop?

2 kommentarer:

Rolf sa...

Det gör dom inte förstås, det blev ett nödrim. Till korsetten används bara nylonstrumpor och strumpbyxor är väl ett senare påfund.
Bakgrunden är en vits, där killen har så brått att krypa på, att tjejen inte hinner att ta av sig strumpbyxorna. När han sedan får se att hon ligger och vickar på tårna i takt med akt, undrar han varför?
- Jo hade du inte haft så brått, så hade jag hunnit att ta av mig strumpbyxorna. Inte helt lätt att göra en "riktig" limerick på det. Så det fick bli en nödlösning. Det kan väl hända att någon kvinna använt strumpbyxor utanpå korsetten också, vem vet!

Sven sa...

Korsett och strumpbyxor är en jävla blandning.