torsdag 11 november 2010

FRIDASSFRÖGAN I CÖRREN

Vilket är transportmedlet? Chefkonstruktören bar samma efternamn som motbokens fader, det vackra och slagkraftiga föremålet började ritas samma år Utvandrarna flög in i folks medvetande. I luften sex år senare (minivarianten ej inräknad). Vissa menar att namnet för tankarna till svärmor, det är elakt förtal.
Motorn hämtades från Rolls Royce. Linköping höll andan när farkosten fixade dubbla ljudhastigheten. Chrusjtjov darrade.
644 exemplar tillverkades. Namnet får en att tänka på en riksväg nära oss.
På prisbordet: "Viva Elvis. The Album" (årets julklapp!!!) samt Mikael Wiehes "Ta det tillbaka" (sponsrad av varmhjärtade Gunilla och Sune Persson, Motala) och 5 Trisslotter. Svar senast måndag kl 15.19 till Torbjörn Gustavsson, Corren, 181 89 Linköping, torbjorn.gustavsson@corren.se, via meddelande på Facebook, via telefon 0494 128 04 eller mitt mobilnummer som jag aldrig kommer ihåg eller via hembesök Hjalmar Brantings väg 3, Kisa.

10 kommentarer:

raimo sa...

kul fråga flygande tunnan är väl inte svärmor))jag tar den ikväll

Monica sa...

FD Saabarbetare, jag har svarat på FF och på bilden som jag skickade med så är det ingen mås, utan det är en gökunge

Monica sa...

Jag glömde säja att jag vill gärna vinna Mikael Wiehes "Ta det tillbaka" och att du samtidigt skickar med lotten från Rolf

Rolf sa...

Inte min svärmor, hon lever.
Min svärmor är en ängel.
- Vilken tur min lever än.

Benny Johansson sa...

Hej Tobbe, svaret finns i din mail, jag kom på det efter en del letande och upptäckte först då så många plan Saab har byggt. "Tunnan" måste vara det fulaste. Men varför är din blogg borta på Corren, som tur är har jag adressen blogspotadressen sparad.

Rolf sa...

Jaa Tobbe´s blogg är borttagen i Corren???!!! Varför???
En fältflygare från Slätbaken
flög alltid naken
drog i fel spak
ty hans egen var rak
och störtade i sin J35 Draken.

Rolf sa...

Då även hans var rak, ska fjärde raden vara.

Inger sa...

Efter några hektiska dagar fick jag avsluta veckan med ett välbehövligt stort skratt!
I dag har jag varit på konsertsalen och sett MIA SKÄRINGER och hennes föreställning:
"DYNGKÅT OCH HUR HELIG SOM HELST"
En,endast en människa(med undantag för ett piano och en bas)underhåller en fullsatt Crusellhall(1500?)i två och en halv timma. Det kallar jag talang!
Hon är mycket bra.Naket utlämnande av sej och sitt eget.Och samtidigt så otroligt rolig!
En karamell att suga länge på och som jag sa till maken när jag kom hem:DET VAR GÖTT FÖR MAMMI!!!

Rolf sa...

Dansbandskampen!!! Willez slår ut Wizex och det är bara folkets röster...ofattbart. Det är inte mycket bevänt med det musikaliska i stugorna.
Thomas spolar alla banden. Har man inte valt fel band då, eller ska Thomas lämna kampen? Annars håller jag med honom fullt och fast.
Hur fantasilöst att ta med Gråt inga tårar, igen. Idérikedomen är inte stor hos programmakarna.
Vi måste klaga hos ÖC, så Tobbe får tillbaka sin Correblogg.

Monica sa...

Varför inte lämna en kommentar på Correns forum

http://www.corren.se/forum/messages.aspx?forumid=4838965&threadid=5426863