torsdag 17 november 2011

APROPÅ FF LITE LÄNGRE NER

9 kommentarer:

Rolf sa...

Lyssnar nu på Jerry Williams senaste på Spotify. Vilken höjdarplatta och vilket sväng. Har varit så där måttligt förtjust tidigare. Han är snart 70 "gubben". Vem sa att musiken inte håller en ung. Årets hjulklapp. Javisst matkassen. Årets julklapp 2012 måste bli det man lägger i kassen, tror jag. Hoppas att alla gamla programledare är med på Bingolotto ikväll. Är inte Gunde sjuk??? Sjögren är på plats i alla fall och det duger länge åt oss.

Torbjörn sa...

Du har rätt, Rolf, fan vet om inte Alright är Jerrys starkaste nånsin.

Inger sa...

"Gubben"Jerry Williams.Etta på min tio i topplista.Otroligt bra!
Sjögren ska jag se live nästa Fredag i Krusellhallen,men han får hålla till godo med en lägre placering.Men nu är det julkonsert och
sjunga kan han ju verkligen karln, dom gamla vackra julsångerna.

Men jag drömmer mej en julkonsert med Jerry Williams.Han kan det också!

Rolf sa...

Det bästa jag hört av Jerka.

Torbjörn sa...

Christer Sjögren är bläblä blahaha så dä så.

Rolf sa...

Sjögren har en väldigt behaglig röst, med s.k. timber. För den skull gillar jag inte alla hans låtar, men rösten går inte att ta ifrån honom, hur gärna du än vill.
Men som sagt, jag tror det är Jerry Willams bästa och vilket gung. Undrar vad det är för musiker. Syns ju inte på Spotify.

Rolf sa...

Det ryktas att en av Björn Borgs exfruar, vill ha honom tillbaka. Det vill inte Björn, för hennes Loredana.
Däremot kanske han flyttar in till Mariana(första frun) för nu har hon Rumänien.
Min sömmerska har varit sjuk ett, men är nu frisk och Syrien.

Inger sa...

Hur mycket vitsar har du på lager Rolf?

Rolf sa...

En hel del Inger. Det är gamla yrkesskador sedan orkestertiden och otaliga resor i orkesterbussen. Musiker har i ganska stor utsträckning, en viss typ av humor(sök musikerskämt på Google, så förstår du). Vi berättade vitsar för varanda under resorna och sen behövdes det bara ett förlösande ord ur vitsen på scen, för att alla skulla garva. Lite pep(p)ning skulle man kunna säga som gjorde det lättare att se glad ut på scen och det var inte alltid lätt,lustigt nog. Många skämt/talesätt var ganska råa och hårda ss "all glädje utan sprit, är konstlad glädje" Ja det fanns massor av ordkrångel, likt dom jag skrivit här några dagar. Trumslagar´n var liten och satt. Han var så liten att han hade fotsvett i håret..........