fredag 11 november 2011

Inger funderar på att söka jobbet som min FF-sekreterare. Okej, Inger, vi kan diskutera det där med ålder. Kräver du kollektivavtal?
Svaren på FF droppar in. Svararna representerar snart halva världen: Norge, Irland, Boxholm, Solna, Bromma, Huddinge, Åtvidaberg, Vadstena, Linköping.....
Lämnade just in V75. Lindqvist å jag började spela för tre veckor sen. Slog till med vinst direkt: 54 spänn.
Bra sätt att spara: Sen en tid lägger jag mynt i en glasbruk och sedlar (20or och 50-lappar) i lådan till sängbordet från 1930-talet. Bruken har jag tömt i banken en gång: Nästan 900 spänn. När jag räknade sedlarna senast var det snudd på 1 300 kronor. Burken är halvfull igen å sedlarnas värde har säkert dråsat upp till drygt tvåtusen. Julklappspengar.
Jan-Willy Andersson, den humanistiske kristdemokratiske moralbäraren i Linköping, jämställer i dagens Corren tillverkning av bord å stolar med äldreomsorg. Ibland blir det bara för mycket.
Europa: Arbetslöshet, social utslagning, i synnerhet bland ungdomar. Drygt 20 procent står utanför arbetsmarknaden. Hisnande, skrämmande perspektiv.
Sverige: Fortsatt hög arbetslöshet bland unga. Jag snabbläser lite av vad som skrevs inför valet 2006. Borgarna härjade som drogade illrar över "sveket mot de unga". Sen dess har situationen förvärrats ytterligare, men på statsrådet Ulf Kristersson låter det som att han upptäckte i går att många unga hamnar permanent utanför arbetsmarknaden. Kanske inte så konstigt att Reinfeldt nästan aldrig tar ordet utanförskap i sin mun numera.
Nu hemåt marsch. Lite träning ikväll. Sen havregrynsgröt å juleskum. Å filmen från Sven & Kerstin.
Trevlig helg -- snart första advent!!!!!

4 kommentarer:

Sven sa...

Förståndigt med en rejäl kvällsvard innan ni sätter er att bese en erotisk thriller. Glöm bara inte att skärpa uppmärksamheten när ni ser kvinnan hoppa ut genom fönstret och sedan springa barfota genom snön.
För när hon kommer fram till folksamlingen, så är det något som står, till vänster om henne? Den är lite längre än min... Men väldigt lik!

Roland Nyström sa...

Nu måste folk reagera över vanvården inom äldreomsorgen. Vad jag förstår vill flera av de här bolagen inte skatta i Sverige men de vill ha skattebetalarnas pengar?

Monica sa...

Maria Larsson tycker att Caremas personal ska ha mer civilkurage!!!!!!!!!!
Och visst Roland måste VI reagera, min gubbe regerar varenda dag, han vet hur det ska va.
Och snälla Torbjörn försök få Inger som sekreterare hon är så himla duktig på att skriva hon kan avlasta dig som krönikör också. Det här är inget negativt mot dig, men med alla barnbarn och kattungar mm. så har så har du jobb ändå. På tal om katter så jobbar mågen min på värmeverket i Linköping och där kan
man kasta avfall, och där var det en ”djurvän” som hade lämnat av två st kattungar. (Och det är inte första gången som folk gör på detta viset) Mågen tog med katterna till djursjukhuset där de kollade att kissarna mår bra. Nu finns missarna hemma
hos måg och dotter där det börjar bli fullt, de har tre katter sedan tidigare

Rolf sa...

Melodikrysset och Correns stora och lilla korsord är klart. Väntar bara på vinsterna.