onsdag 16 november 2011

ROLF MEJLAR SNABBVITSAR

Prosten var 95 år och väl bibelhållen
Golfare har alltid 2 par byxor på sig, ifall dom skulle få hole in one
Spågumman gick i konkurs och fick börja på ny kula
Hingsten blev kastrerad, va´lack han blev
Mc Donalds nya fiskburgare Mac rill
2 kroater flyttade isär och blev särbo-kroater
Sadamm Hussein badade irakvatten
Det har varit ett styckmord i Sydafrika, det var Nelson man dela
Glenn kom inte i tid, - Hysen var han då?
Björnen fick sova ute hela vintern, han hade glömt sitt ID-kort
Hunden kallades Zorro för han hade mask
Bättre en flaska i handen än en dunk i ryggen
Hur många göteborgare bor det i Tyskland? Göööööör-many!
Vilket land är bra på att smuggla narkotika i jordbruksredskap? Brass-i-lien
Vet du i vilket land dom hör sämst? -Sau du arabien?
Vem är pojken med hudsalva i ansiktet? - Det är min korte-son
Fiskbilen krockade men det blev bara laxskador
Vad är det för likhet på en 5-barnsmamma och en som inte missade bussen? -Slapp springa.

9 kommentarer:

Helena sa...

Herre jösses - Rolf har verkligen överträffat alla underhållare ! Skyll på min dåliga humor, inte vet jag, men kära nån vad jag har skrattat.
TACK ROLF !

Inger sa...

Ja,tack Rolf för ett gott skratt!
Här kommer dina bästa tre i rangordnig:
1.Vem är pojken med salva i ansiktet?Det är min korteson.
2.Mc Donalds nya fiskburgare:Macrill.
3.Hingsten blev kastrerad.Va´lack
han blev.

Inger sa...

Har just sett det 9:onde avsnittet av "Bron".en Dansk-Svensk kriminal
historia.Har du inte sett det här?
Så´synd.Det är så jäkla bra!
Bara ett avsnitt kvar.

Sussie sa...

håller med dej inger bron är en riktigt spännande thriller:) rolf borde börja med standup:))

Rolf sa...

Tack flickor för att Ni gillade lite ordskämt. Det lättar alltid upp med ett skratt. Förlänger både livet och käften. När jag har opererat min utslitna höft, kanske jag orkar att standup. Vad är motsatsen till lågkli och lågmumlare?

Rolf sa...

FF Vem Sammy Davis swimmingpool?

Rolf sa...

Högrev och högtalare.

Inger sa...

Rolfs FF. Maj-Britt Wilkens kanske?

Rolf sa...

Det gjorde hon med all säkerhet.