måndag 7 november 2011

Härlig höst. Tog en runda på stan efter lunch på Kasken. Köpte kläder åt barnbarna. På skrivbordet ligger andra kläder. Elvis-tröjor från Rolf. Vid sidan av tröjorna, exakt två och en halv tum från dom, ligger ett häfte med matkuponger. Kasken. Frasse sponsrar FredagsFrågan. På andra sidan träjorna, exakt fem tum därifrån, ligger en bunt Elvisservetter. Bittan sponsrar FredagsFrågan.
I söndags: Johanna å Siri bjöd föräldrarna på kakbuffé på Cafe Södergården för att fira 34-årsdagen av föräldrarnas bröllopsdag. Gulligt å gott. Synd bara att jag inte orkade smälla i mig ett ex av varje kaka.
Tummåttet är på väg bort. Tror inte att tumstockarna är märkta med tum längre. Mina tumstockar är märkta med tum. Jag har kvar en av tumstockarna i metall från AB Borghamns Kalkstensbrott. Den meter max en meter. Marmorplattorna som las i alla Systembolag som byggdes på 80talet är antingen 20x40 cm eller ligger i löpande längd.
USA-Inger skriver vackert om sin mor i en kommentar under inlägget från Minneslunden. Jag hade förmånen att äta moderns hembakade kaka. Sista gången njöt vi av kakan å kaffet medan hantverkare härjade i lägenheten på Ryd. Inger skänkte mig ett antal skivor med..... just det, Elvis. De är i gott förvar i Presleydentens nya å snart fix å färdiga Elvis- & nostalgirum. Fodralen är precis som de ska vara, så där härligt lagom använda.

2 kommentarer:

Inger sa...

Så härligt med en morfar,som handlar kläder till sina barnbarn.
Dom morfädrar,som jag har i familj och vänkrets har nog aldrig ens funderat på dyligt.
Bra att du är tillbaka på jobbet Tobbe.Då blir ju Corren så mycket bättre!Särskilt fredagsbladet.
Jag väntar med spänning på FF.

Torbjörn sa...

tack för dom orden, Inger, och FF rycker närmare.
Köpa barnkläder är ju riktigt kul.Fast en del får man skicka efter, typ Elvis-body.