tisdag 12 juni 2012

1-2 eller 2-1. Visst skickar kvällens resultat konstiga vibbar..... Man slungas tillbaka till året då Olle Nordin coachade, eller va han gjorde. Jaja. Men England jobbade till sig en pinne. Sverige, England, Danmark, Ryssland -- Presleydentens favvolag.
Sveriges första halvlek mot Ukraina. Kim Källström med drygt 90 A-landskamper i bagaget verkar inte ens vilja ha bollen. Nykomlingarna i laget verkade längta tillbaka till pojklaget, eller snarare till träningarna före EM då Sverige redan var klart för slutspel.
Jag var back i IK Wasa. Fagrell lovade att vi skulle va i allsvenskan om tie år. Vi är inte där än. Fördröjd utlösning, typ.
Inger å Monica svettas över FredagsFrågan. Kom igen, Inger --- har du sökt på X och fyra friheter?
Bytte lakan i kväll. Bäddade. Bland det värsta jag vet. Hatar skiten. Men ljuvligt när eländet är klart. Ungefär tre veckor till semester. Correns nya redaktionsdatasystem har slagit mycket av arbetslusten i spillor. Mallad journalistik utan utrymme för improvisationer funkar kanske i Kina å andra totalitära, mediastyrda länder.
Stryk i fotboll å höstväder i juni. Får nog fan öka på intaget av morfin. Fast i går söndag avstod jag trots helvetes värk. Enda sättet att begränsa illamåendet. Funkar okej, trots allt, mest tack vare att vi hade hand om Selma. Barnbarnas närvaro lindrar fysisk smärta. Skit bara att jag inte kan motstå att lyfta upp dom.
Såg å hörde Annie Lööf i TV4 i söndags morse. Den donnan kan snacka. Men säga nåt av vikt kan hon inte. En fotbollsspelare som intervjuas efter en match ger mer distinkta å tankeväckande svar än babbelmajan från Värnamo eller Vetlanda eller varifrån hon kommer.
Sverige--England på fredag. Jag håller på båda. Blir en rätt avslappnad kväll.
Skottlossning i Linköping. På Ågatan. Igen. Polisen i Östergötland har fler soldater än nånsin så det är klart att de hittar gärningsmännen innan kaffet hinner kallna.

8 kommentarer:

Rolf sa...

Ni har väl hört ordspråket; En fluga gör att ingen somnar. 11 fotbollspelare gör att alla somnar.
Dvs 1 fluga är mer än 11 elefanter.
Jag tror det är kört för Sverige. Har man handlat i olika butiker, och tror att man ska få pengarna åter, om Sverige vinner finalen, ska man nog inte räkna in dom i semesterkassan. Varför var inte Rooney med i Englands lag igår? Någon som vet? Hoppas nu att Wilhelmsson/Chippen, får vara med från början på fredag. Chansen är nog minimal i alla fall.

Monica sa...

FF, det är kört för mig, jag kan inte de två asiatiska X-en, å inte har jag sett några ledtrådar heller. Men jag kommer tillbaka till nästa FF.

Inger sa...

Jaa du Monika,nog har man svettats över den här frågan alltid.
Tobbe är minsann inte ensam om att behöva byta lakan!

Torbjörn sa...

Rolf --- Rooney där avstängd under de två första matcherna.

Torbjörn sa...

INGER Å MONICA FIXADE FRÅGAN. En av de förtjusande damerna vinner något.......

Rolf sa...

Avstängd?? Är det en tidigare synd, eller har dom redan spelat en match innan i EM, där han blev utvisad?

Torbjörn sa...

Två varningar från kvalet. Lite konstigt att de ska hänga med till gruppspelet, tycker Presleydenten som vill se Rooney mot Sverige.

Rolf sa...

Men det får vi inte väl?