onsdag 20 juni 2012

Presleydenten strövade omkring i Linköping i dag. Kände mig ungefär som en mentalsjuk med frigång i Vadstena på 60-talet. Vandrade omkring utan mobil. Onåbar. Maximal frihet. Hämtade senaste numret av Riksettan i Magnus i Press Stop. Vinst i FredagsFrågan. Maxad med härlig läsning. Stövlade vidare till Akademibokhandeln. Där huserar Kjell. Vi önskade varandra trevlig sommar å jag haltade ut lika lätt på foten som en peppad slinka. Jag hittade nämligen en ny bok av Lee Child, en av mina absoluta favoriter när det gäller kriminalromaner. Å inte nog med det. I pockethyllan fann jag Jeff Abbots Panik. Hur underbar kan tillvaron inte va!
Jag har svårt för svenska s k deckarförfattare, de når inte ens upp till anklarna på såna som Lee Child och Jeff Abbot. Har du inte läst dom så testa dom i sommar.
Sen vidare till Rimforsa. Fotbollsskola. Correns Åke Karlsson fotade å jag antecknade. Sen vidare till Kisa. Notiser, kortisar, artiklar.
Glömde en sak: Köpte kattidning åt Frugan hos Press Stop. Den ska jag inte läsa. Fick också några tidningar av Magnus. Tidskrifter som förlagen skänker. Plockade åt mig några Trucking till Micke, svärsonen som rattar lastbil å läser 91an, nej inte samtidigt. Jo, 91an fanns också bland tidksrifterna som ges bort.

2 kommentarer:

Helena sa...

Roligt att läsa att du gillar Lee Child. Jag började läsa och slutade efter halva första... Kan du förklara varför bok nr 8 (Fienden) som han har skrivit är den första i handlingen av 16 böcker ??? Jag håller mig till några andra som också är att rekommendera Dennis Lehane, Michael Connelly och Giles Blunt tex.

Rolf sa...

Jag tar med Harlan Coben på semestern. Paganinikontraktet av Kepler,men den var för tung. Ryanair har sina gränser.