fredag 31 oktober 2008



BLOGGENS LÄSARE är på alerten. Idag mejlades det här till Tobbe av en läsare som vill va anonym. Okej då. Personen på bilden är Sveriges arbetsmarknadsminister Sven Otto Littorin. Fast den anonyme bloggläsaren kallar honom vid annat förnamn. Folkhumorn är ofta fyndigt frejdig, som det hette då jag växte upp och tv-kanalerna var en till antalet och jag och polarna grunnade hjärnan ur led för att försöka utröna om Brian Hyland var nära släkt med Lennart. Göran Persson kallades Nivea = dryg och fet och försvarsminister Tolgfors går under beteckningen Tomhylsan (sedan hans företrädare och partikollega (m) fört namnet vidare, vilken hygglo!).

3 kommentarer:

Anonym sa...

Efter vad som framkommit sedan GP avgick, däribland Per Nuders bok, är det uppenbart att GP var Niveadryg och fet. Socialdemokraterna har stora problem med sitt ledarskap, avsr främsta kännemärke tycks vara att snacka skit om andra socialdemokrater för att hålla sig själv framme. Solidaritet, jämlikhet och andra begrepp används bara utanför de egna salongerna.

Anonym sa...

Svin Otto menar du

Anonym sa...

Solidaritet, va! jag kunde stava till det. JIPPIE!!! Det var ett tag sen jag hörde el. läste det ordet. Fattar jag innebörden tro???