tisdag 28 oktober 2008

DREAMLINE H & LITE ANNAT


KAVAT 18-årigt sto med egen vilja och hämningslös aptit. Min favorithäst. Synd bara att Johanna envisas med att hålla Dreamlines man så kort.

SEMESTER ---- och feber !!!!! Sånt hände aldrig när Corren var eget bolag. Folk frågar vad jag tycker om NT, tidningen, jag svarar att jag har inte en aning. Läser den inte. Jo, förresten, ledarsidan brukar jag kolla på nätet. Känns som det kvittar.

APROPÅ LEDARSIDOR --- i dag kastar sig Correns ledarsidessvänggäng över Kommunal och Ylva Thörn. Ledartexten låtsas ömma för Kommunals medlemmar och beklagar att de bara har en arbetsgivare att välja bland. Kommun eller landsting. Jaså. I till exempel Linköping knegar drygt hälften av kommunalarna i privata bolag. Borgerliga papers använder ofta "argumentet" att kommunals folk skulle ha det mycket bättre om det fanns fler arbetsivare att välja bland. Många arbetsgivare att välja bland betyder högre lön och sjysstare anställningsvillkor i övrigt. Å fan. Anser Handels medlemmar det?

NU SKA JAG köra ett lass ved till stugan vid stallet där Frugan oftast håller till. Febern? Vadå feber? Har du inte sett första Rambofilmen?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej !

Nu har jag uppdaterat länkarna på min blogg:

http://duckflower.blogg.se/

mvh Anders B

Anonym sa...

kör hårt tobbe