torsdag 30 oktober 2008

WHISKEY BÄTTRE ÄN INFLUENSASPRUTA


JAG HAR aldrig vaccinerat mig mot influensa. Inte förrän i år. Och vad händer? Jag blir så sjuk så att digerdöden framstår som en nätt liten näsbränna. Felet är mitt. Jag borde gjort som jag gjort tidigare år. Valt bort influensasprutan och kurerat mig med whiskey. Jack Daniel´s så klart.
BÄSTA VACCINATIONSSPRUTAN för att förebygga influsensa och feber: Blanda en kastrull med lika delar whiskey och mjölk. Värm till rejäl värme, ta av kastrullen strax före kokpunkten. Vräk i massor med honung. Drick. Har du tur blir du både frisk och berusad. Komplettera dosen med att inhandla apelsiner som du mal eller vad det heter och dricker.
NU DRAR jag till Systembolaget.

7 kommentarer:

Helena sa...

Kul att konserten var lyckad. Han, Lundell, har bra åsikter om mycket.

Det är ju det jag alltid har sagt, det amerikanska blasket ÄR medicin INTE WHISKY !!

Anonym sa...

jasså ... det är här han gömmer sig!

Anonym sa...

håller med absolut. systemet är bättre än apoteket men jag undrar som du hur länge det får va kvar
krya på deig

Anonym sa...

Mitt förslag är att du alltid berusar dig på whisky, då kanske det går att läsa dina kröniker i corren.

Anonym sa...

Det är rätt JD kurerar det mesta !

Anonym sa...

Jaså...det är här du har hållit hus? Jag började allt undra...

Anonym sa...

Du blir inte bättre men det är roligare att vara sjuk.