måndag 27 oktober 2008

ON THE ROAD AGAIN


TRYCKET BLEV för hårt. Jag pallade inte. Jag orkar inte stå emot bönerna från Bettan, Helena, Agneta, Sussie, Eivor å alla andra bedårande brudar som legat på mig som iglar å vädjat: Börja blogga igen, Tobbe.
OKEJ. Här är jag. Ingen finanskris i världen stoppar Tobbe. Men jag går ut lite löst. Mest för att komma undefund med hur de olika funktionerna funkar. Dessutom har jag semester. Befinner mig på Haiti. Nästan åtminstone. Okej, Kisa då. Besökte Kinda Ydre Sparbank i dag. Småsparbanker är bäst. Jag är så jävla gammal att jag minns hur det var att få ut löningen över disk på banken. En gång begärde jag att få löningen i femkronorssedlar. Bruttan bakom disken i Vadstenaortens Sparbank log, skakade på huvet och skyfflade över högen med sedlar. Så rik har jag aldrig känt mig, varken förr eller senare.
LILLPOJKEN/PONTUS påstår att min hemmadator är ett skrotat tröskverk (tröskvärk?) från 40-talet. Ibland undrar jag om han inte har rätt. Därför sparar jag nu, innan det är för sent.

Inga kommentarer: