fredag 31 oktober 2008

FRIDAY ON MY MIND



SOSSARNA RASAR i den senaste opinionsmätningen. Vänsterpartiet går framåt. (S)om Mona bäddar... Lena Micko och tre andra av länets mest framträdande socialdemokrater försökte i en replik till mig i corren.se att förklara varför Sahlin agerat som hon gjorde när hon framställde vänstern som nåt som katten släpat in. Förklaringen övertygade inte. Opinionsundersökningen tyder på att fler ställer sig frågande till s-strategin.
KOM IHÅG: Countryfestival med Rockabillyspilta med sanslöst svängande The Hub Caps, i morgon lördag, Konsert & Kongress, Linköping.
OM JAG ALLTID röstat på sossarna? Inte riktigt. I landstingsvalet 2006 gick det bara inte --- så jag la min röst på Elvis Presley-Partiet i landstingsvalet. Partiet fick en röst i "min" valkrets.
INFÖR VALET 1988, eller möjligen 1991, återfanns jag på den socialdemokratiska riksdagslistan. Mitt enda krav inför nomineringsarbetet var att jag skulle stå på sista plats. Så blev det. Kändes stort. Jag uppmärksammades i flera riksdagstidningar. Tidningarna porträtterade oss som placerats sist på de olika partiernas riksdagslistor.
LÄST CORREN i dag? Det har jag. Två sidor om några tomtar som har kontakt med andevärlden. Ge mej styrka. Men det finns läsvärda saker också. Erik Höjer och Torbjörn Lindqvist skriver om sparbanken i Åtvidaberg respektive Kina/Ydre. Och på motor- och trafiksidorna har Gunnar Gabrielsson hängt med långtradarchaffisen John Muller till Stockholm. Mer än läsvärt.
FLERA MEJLARE undrar varför jag skriver att m-riksdagsmannen Gunnar Axén är "dryg" och "översittaraktig". Därför att han är det. Jag vet. Jag har lett flera politiska debatter där han medverkat. Tänk att få en sån till svärson, nä nu orkar jag inte mer.

5 kommentarer:

Helena sa...

Ett gemensamt arbete mellan S,V och mp inför 2010 trodde jag var en självklarhet. Att inte enas och stå som ett starkt alternativ mot Alliansen skulle vara ett svek.

Ja du ser hur C är beroende av Dig, det finns knappt nåt läsbart utan din spalt.
Trevlig Helg !!

Anonym sa...

Apropå country....gå in på
www.youtube.com och sök på Bob Gorman, så kanske Ni förstår skillnaden mellan musiker och instrumentägare. Att få en sån begåvning till Linköping vore en ynnest, så dä så!

Anonym sa...

Hej! Minns du mig, Agneta i Ödeshög, jag följde din blogg på bloggspace och roligt att du är tillbaka, hoppas du fortsätter med dina minnen från Vadstena, dom läste jag alltid.

Anonym sa...

sista plats.....gratulerar du har lite omdöme iaf

Anonym sa...

Tror du inte på faan, att just den här bilden på Elvis hade jag som pussbild när jag var 15 år. Satan så kär jag var. Och du! Vad tråkigt för dig att Mona sjabblar så in i helvete. Är hon nervös tro?