söndag 6 juni 2010

DEN HÄR tavlan finns på Johannas Café och den som ska få den är så klart Helena, Queen of Mjölby, hon som sparar på allt som har kor som motiv. Gullig tavla, faktiskt.
Helena har egen blogg. där skriver hon koserier, hahahaha, jag är så rolig så jag nästan är koko.
TILLBRINGADE lördan vid caféet. I morrn, dvs i dag, är det bakluckeloppis. Handlar Helena hos kooperationen? Bäst jag lägger av å styr kosan till sängen, annars blir det bara för roligt. Men visst är det härligt att Sommaren har anlänt.
FREDAGSFRÅGAN: Konstigt funkar inte min hemmamejl, kan alltså inte svara. Men i morse var det ganska många svar. Nu slutar jag idissla å kryper ner i snarklådan. Kanske drömmer jag om Jokkmokks-Jocke: Gulligullan koko som e gök, jag bjuder dej två rum å kök. Texterna va bättre förr.

12 kommentarer:

Rolf sa...

Johanna´s café är en riktig kohandel, riktigt komiskt, eller hur. Har hon inte flera tavlor i
rokokostil?
Hörde en fin låt på radion nyss
"Våmen in love" kopiöst fin låt.
Jag fick kort från Kolingen och han är på semester på Kolahalvön.
Han tyckte att det var en juver tillvaro. Man kan bli gräsligt avundsjuk och lite tjurig nästan.
Det känns som jag har ett horn i sidan, eller en spene kanske.
Han är ganska reko för det mesta.
KOrsorden är klara.
Efter tvättstugan väntar en KOstsam middag i Tannefors sluss, på nationaldagen. Kanske tar en pucKO till. Inte mjölk i alla fall.
KOsken och tippex är bra, kallas snowball.
Vi sjunger sen du gamla du fria och KOstervalsen.

KOnrad sa...

Jag har en KOmpis som är med i seKO. Han dricker KOnjak på ND med KOkt KOlja, man kan ju få KOllaps för mindre, eller hamna i KOma.
Nu tar jag min KOmbi och ställer KOsan till ett KOndis. Till kvällen kan det bli ett kapitel i KOranen.

KOnstantin sa...

Till Er som har för avsikt att starta lantbruk, kan jag rekommendera en inköpsresa till en halvö på Asiens östkust. Där har dom ständigt Korea. Där nere är det också ofarligt att låna ut pengar, man får dom alltid i yen.
Korea är också en nyare benämning på danssjuka. Det är väl inte det Monica fått, som inte hörts av på länge.

Helena sa...

Muuuuuu....
Åh vilken fin tavla ! Vadå ska jag få den ?
Blir så glad att jag vet inte till mig.
Här kommer en Kogåta;

Vad får man om man korsar en arab och en Ko ?

Svar senare...om ni inte löser den.

Rolf sa...

Milkshake är inte heller rätt svar på LF, men på din fråga A o D, tror jag visst. Serverar Johanna milkshake till araber?.
Nigger boll eller som Sunes pappa(Peter Haber) sa, winerbrot, till basketlaget som skulle fika.
Söderling är inte tjurig/arg nog för en spanjor som Nadal. Hade han brutit till 3-1 i första gamet, hade dom spanska nerverna kommit i dallring och han hade haft en chans, but no och inte sen heller. Han kommer aldrig att bli världsetta, sanna mina ord.
Han är för tam och har inte rätta tempramentet/stridsviljan. Typiskt svenskt egentligen, med några få undantag. Ba för att nämna någon, Björn Borg, tjurigheten personifierad i en kropp.
En Carlsberg kanske skulle smaka till drycken jag efterlyser.

Inger sa...

JÄGERMEISTER???

Rolf sa...

Ja jägarn´s Inger, mitt i prick.

muuu forum sa...

en arab och ko blir jägermeister, hur då

Rolf sa...

Nej men milkshake och det var Angel or Devil som ställde frågan.

Åke sa...

Svaret på FF, var så svårt att det inte gick att läsa.

Rolf sa...

Korna är in påängen längre.
Nya djur...hur gör djur?

Conrad sa...

Har nån fastnat i koskiten?