onsdag 23 juni 2010

ROLF med damsällskap (tror jag) signalerar för ankomst till Johannas Café den 4 juli. Very welcome! Caféet flaggar dubbelt när de anländer, både den svenska och den amerikanska flaggan (den senare med ELVIS).
ROLF anländer från Öknehult, dvs vägen från Ulrika, och möts efter några minuter av den här skylten som Johanna och Micke så stolt poserar vid. 4 juli = bakluckeloppis.
MIDSOMMAR. Minns en midsommar i Lysingsbadet i Västervik, men det ska vi inte skriva om här eftersom dethär är en anständig blogg.
I AFTONBLADET gnäller Måd Olofsson över att hennes gymnasielärare nonchalerade henne. Hon diskuterade för mycket på lektionerna. Tror hon att läraren tyckte. Hade kanske varit bättre om gymnasieeleven Olofsson ägnat sig åt studierna istället för att babbla käften ur led.
SPRANG IKVÄLL. Fick sällskap av ett 15-tal kor och hälften så många kalvar. Korna rumpnissade efter mig och jag undrade varför tills jag fattade: Det är klart de blir till sig vid åsynen av en tjur.
UNDRAR just vad morrondagen bär i sitt sköte förutom alliansens valspråk skötesjälvåskitiandra. Rättare sagt: Skötesjälvåjävlasmäandra.
FICK ÄNNU ett mejl från en yngre man som tvingas genomlida fas 3. Han redogör detaljerat och slutsatsen skriver sig själv: Förnedring av enskilda individer. Men vadå, säger Rajnfält, arbetslösheten är ju inte så hög, bara 8,8 procent. På 90-talet deklarerade centerns arbetsmarknadsminister Börje Hörnlund att han skulle avgå om arbetslösheten klättrade upp till fasansfulla 6 procent.
VAR ÄR brudarna? Inte här iallafall.
Good night sweethearts goodnight

1 kommentar:

Rolf sa...

Fattar dåligt...små händer.
Ska jag åka mot Kisa eller åt andra hållet, då jag kommer upp på den större vägen från Öcknehult???
Vänster= Ulrika/Vikingstad Höger=Kisa??