måndag 28 juni 2010

Presleydenten spankulerar mellan Åtvidaberg och Överum. I Eskilstorp, närmare bestämt, kåken där han tillbringade så många sommarlov. Här bodde hans morföräldrar och ElsaHenrik Jansson. Dom glömmer han aldrig.
Tidsmaskinen slungar oss till juni 1963. Sommarlovet bara några veckor gammalt. En och en halv månad kvar. Kändes som en evighet, man kunde inte se slutet, och i tv sändes Prärie, och bara några kilometer härifrån bodde Monica och Jan-Erik. Monica = lika gammal som jag och kurvigt läcker och med sug i blicken, men det blev aldrig nåt.
Bilden togs av brorsan när vi besökte Eskilstop efter att ha planterat nytt hos mormor och morfar på kyrrrgårn i Överum.
Nuförtin sänds inga westernfilmer i tv sommartid. Det mesta i tv är skit. Tidningarna om sommaren är också skit men redaktionsledningarna blåser upp sig som groteska grodor i försöken att göra allt för att låtsas att det är mer läsning än nånsin tidigare. Böcker är bättre än tidningar, på alla sätt o vis.
Ny statistik visar att Anticimex fått mer att göra från och med september 2006.

3 kommentarer:

USA Inger sa...

Jag tycket om cowboy filmer. En av TV kanalerna hos oss visar gamla västerns varje lördagsmorgon.
En kopp kaffe, stickor och garn, och ett par timmar med gamla cowboys, det blir ofta min tidiga lördagsmorgon rutin.
Var är Gary Cooper, Jommy Stewart och Roy Rogers?

Eivor sa...

Jag ser USAINger framför mig, härliga lördagsmorgnar.

USA Inger sa...

Jaha, så nu får man se hit då och då och se om Presleydenten har mer att skriva.
Jag skickade email till Corren för vid jultider kunde jag inte hitta Correnbloggen längre. Slut sa dom.
Hm.