torsdag 10 juni 2010

SVERIGES RADIO och ekoredaktionen springer borgarnas ärenden. När dagens opinionsundersökning presenterades och kommenterades hette det dels att moderaterna är större än socialdemokraterna, dels och framför allt att alliansen leder före de rödgröna. Eko-redaktionen, alliansens lydiga höns, struntade i att berätta att KD hamnade under 4-procentspärren, och utan KD i riksdan sitter Reinfeldt lösare än en tand på en sexåring. Såvida han inte väljer att hångla med Sverigedemokraterna, som enligt Novus mätning kommer in i riksdan.
SKIT SAMMA. I dag, torsdag, publiceras den enda opionionsundersökning som är värd att tas på allvar. Eller som Rolf skulle uttrycka det: Kvinnan är värd att tas på alvaret, sa ölänningen. Jag tänker alltså på SCBs undersökning. Jag gissar att det väger ganska jämnt mellan blocken, och jag tror tyvärr inte att sossarna lyfter.
SÅDDE Å PLANTERADE hemma i kväll. Blev dyblöt eftersom det regnade. Sen en sväng till caféet. Tapetserade en vägg med ELVIS-skivor, inför ELVIS-kvällen den 18 juni. Städade toaletterna. Sen hem. Tog en whiskey. Grunnade över FredagsFrågan. En film.
KÖPTE snygg jeansväst till Selma i går. Hon fick´en idag.
FREDAG: Ska snacka på skolavslutningen i Björkfors. Kvällstid.
LÖRDAG: Ska inviga konstutställning.
Goodnight sweethearts goodnight.

3 kommentarer:

Rolf sa...

Ta mig på allt utom orden, sa flickan och välkommen i det gröna och strödde persilja på magen.

Inger sa...

YES!De Rödgröna leder över Alliansen enligt Statistiska Centralbyrån.Bra,fortsätt framåt i vagnen Mona!KD,FP och C:s staplar krymper mer o mer,och Maud blir kortare o kortare.Reinfelts är den ende som är skapligt hög.
För övrigt tycker jag det är alldeles för mycket statistik och siffror i valdebatten.Jag inbillar mej att vi(och kanske särskilt dom unga förstagångsväljarna)vill ha klara besked på hur partierna tänker och vad dom tänker genomföra.Då blir valdebatten genast lättare att greppa.

Byfånen sa...

Di wrödgröne har tappe mark, syntes på text tv:n. Jag har inga hitte.