fredag 4 juni 2010

SUCH A DAY. Sommarn kommer oss till mötes som en jätteorgasm och torget kryllar av fullmatade stånd det enda som stör ordningen är de senaste opinionssiffrorna men innerst inne är jag inte förvånad jag tycker mig märka hur rörelserna i folkdjupet andas misstro mot i synnerhet mona sahlin men vem vet under har skett förut som drängen sa när han mätte snoppen 15-tal svar på FredagsFrågan så här långt nästa vecka ska jag drämma till med en fråga så SVÅR att alla gråter å dricker sig medvetslösa

12 kommentarer:

Rolf sa...

Wetterstrand kommer att slå ut Sahlin, enligt löpsedeln idag och jag håller med, trots dåliga politiska kunskaper, men jag är bra på hästar.
Det hängde hästkött på vägga, de va så färskt så de gnägga.

Rolf sa...

Idag spikar jag häst nr 3 i lopp 3,
så dä så. Hoppas ingen skriker PTTRRROOO!
LF?

Rolf sa...

Ingen LF, men vet Ni vad motsatsen till Amerika-no är?
Joo Kanada-gäss. Vi har nyss matat ett 10-tal med lika många torra painrich. Jag köper gammalt/billigt bröd på Samköp, när barnbarnen är på besök. Det är alltid lika roligt att kasta bröd på fåglarna i ån. Det nappade inget vidare nu i värmen och ingen torsk såg vi till och inga luder heller för den delen.
Jag knåpar på en LF och kanske får till nåt till em.
Har vinnarna hämtat sina lotter hos Tobbe och blev det nån vinst?
Alltid roligt att höra.
Jag vill inte skryta direkt, men jag löste melodikrysset på snabbgenomgången. Barnbarn tar all tid man har. Correns 2 korsord väntar också i em på balkongen.
Svärmor vann Hälgekrysset i onsdags. Det är ju märkligt eftersom hon är på Kreta. Postgången kanske har blivit bättre. I´l be back!

Rolf sa...

Jag har ett förslag på Maud O nya kokbok.
"Surdeg o gubbröra som smakar bäver"
Har Ni andra något roligt att föreslå?

Rolf sa...

En LF om en dryck i värmen. Man gråter inte eller dricker sig medvetslös, bara salongsberusad.
100 år innan den lanseras dör August, som nog gärna smakat detta och en senator, med samma namn som en världsberömd soulartist, som nog har prövat drycken.
Han som lanserade drycken är skorpion och hans förnamn lanserades inom adeln på 1600-talet.
En dryck som sponsrat idrott och som kanske brandmän gillar och även Otto. Om du lägger ihop artikelnumret(på bolaget) med antalet hemliga ingridienser, får du siffran 805.
Skål! mina vänner, Nemo saltat sobrius.

Rolf sa...

Jag är inte bra på hästar. 3:an i 3:an hade glömt skorna.
Som det hördes i Skeda IF; lätt över pumpa på yttern, han skener tomme, eller lägg straffen du Bängt som har skor.
Många skor sig på andras bekostnad, speciellt skomakar´n.
Ikväll ska jag lägga en sula på parketten och bju´upp frun till Fernandoz, med en väldigt bra sångare. Till skillnad från Olle i Lasse Stefanz, som sjunger helt kass. Mjölnarens siren är en bra låt, det hörs ju på titeln.
Igår hittade jag filmen Örnnästet på Willys för 20,- och nu vill jag ha tag i Makaronerna på Navarone.
I surrender dear eller jag ser änder där, är en bra låt.
För Er gamla filmälskare, vad gillar Ni låten Eddie Konstantin man längtar bort nån gång med Lena nånting.
Var har du dina mackor? Autumn in New York.
Svärmor ska strax bjuda på ouso/ouzo och vi tar väl ouso med oss nåt att dricka.
LF var väl lätt?

Rolf sa...

Var är folket? Har Ni fått solsting eller känt av sommarorgasmen i Kisatrakten?
Har Ni fått stånd på torget?

Inger sa...

Hej Rolf!Var Ouso svaret på L.F? Jag får säga att jag vet knappast vad det är och har aldrig smakat det.Polkagrisar vet jag vad det är,men den vinsten har jag inte haft tillfälle att hämta ut än.Däremot fick jag en fin vinst från Tobbe häromdagen.Med posten kom en bok där författaren ger mej våra Svenska varumärkens historia.När jag bläddrar i den ser jag reklambilderna från mina barn och ungdomsår.Minnen och nostalgin strömmar över mej. Tack Tobbe!!! Hann inte med någon Dagens dubbel den här veckan,har jobbat Fredag-lördag,men nu,så här dags på lördagskvällen vet jag ju vilka hästar jag skulle satsat på.Óch Tobbe står på torget i Kisa med fullmatat stånd och fler med honom tydligen(eftersom det kryllar).Är inte det "STÖRANDE AV ORDNING"?Och till sist Rolf,Maudans kokbokstitel:MAN TAGER MER ÄN MAN HAVER:

Rolf sa...

Ouzo är en grekisk spritdryck med smak av anis. Blandas med vatten och får ett mjölkigt utseende.Jmfr Raki, som är sämre. Franska Pernod är nåt åt det bättre hållet, med smak av lakrits. Pernod med vatten kallas pastis.
När man dricker en ska man sjunga
"När du tänder ljuset i Loulas kan du inte prata"
Fråga mig inte varför. Det var inte svaret på LF dessutom. Monica kanske har nåt att komma med i morgon. Sov gott!

Rolf sa...

Kalla drycker är Ni inte bra på i värmen.

Monica sa...

Carlsberg öl

Rolf sa...

Välkommen Monica. Du får nog servera nåt starkare.