tisdag 22 juni 2010

USA-INGER skriver att det enda som kan få henne att stanna framför teven i 17 timmar är en stillbild på Johnny Depp. Varsågod, Inger, here we go, 17 hours from now!
Johnny Depp -- vilken skådespelare! Hans insats i Gilbert Grape knockade mig.
Annars? Knallar. Såg en illmarig gammal gubbe på stan idag och av nån anledning kom jag att tänka på gubben som skaffade hushållerska på gamla dar och fick besök av prästen.
-- Men var sover hushållerskan? frågade prästen.
-- Vi sover förstås i samma säng, men vi har en bräda mellan oss, sa gubbe,
Prästen funderade och la pannan i bekymmersamma veck.
--- Men vad händer om lusten blir för stark? frågade prästen.
--- Då tar vi bort brädan, sa gubben.
DET MESTA pekar på fortsatt blåblåblåblå regering efter valet. De rödgröna lyfter inte, känns molokna, och inte blir det bättre av att media nästan uniosont sprider alliansens budskap.
CORREN går över till sommarkostym från å med nästa vecka. Mina krönikor försvinner och återkommer i mitten av augusti. Ledarna fortsätter som vanligt. Funderar: FredagsFråga eller inte nu på fredag. Sista före Sommaren. I så fall får jag publicera vinnarnamnen här på bloggen, det är ett alternativ. Tror jag gör så. Kul med alla som mejlar och kommenterar och skriver personliga things. Men frågan? Får grunna i natt och i morrn. Vinster finns. En fickplunta bland annat. Just det, så skaka liv i hjärncellerna nu. Dags för läsning. Lee Childs senaste.
Goodnight sweethearts goodnight!

6 kommentarer:

Kris Juckarsson sa...

Var är Inger, Monica, Observer och alla andra gamla raggare och framförallt, vem är dom?
Jag tror att det är nåt fel, som är trasigt med denna blogg. Den hålls vid liv med konstgjord andning av några få(2) olika blo(tt)ggare, som bara håller färgen. Intresset är på avtågande kan jag säga, för min del.

USA Inger sa...

En annan bra, mindre känd svartvit film med Johnny Depp heter "The Dead Man." Rekommenderar den.

Sommar, sommar. Naturen är fantastisk. Ta till och beundra blommorna på nära håll. Vackra saker. Vilket sortiment.

Till Kris, som inte är intresserad, "so long"........

Helena sa...

VAD ÄR DETTA ?
När du själv har semester är det självklart att din krönika saknas under sommaren, men resten av veckorna ?
Det är ju NU SOM DEN VERKLIGEN BEHÖVS !
Att alla de "BLÅA" skribenterna månaderna innan valet (eller aldrig!) helt ska få härja fritt är INTE bra.
SKÄRPNING !

Torbjörn sa...

Angel or Devil, din analys är komplett!
USA-Inger: Du har rätt, naturen ÄR fantastisk.ganin

Inger sa...

Hej Kris och ni andra!Här är jag och jag finns i verkligheten.
Jag har inte hämtat mej från bröllopet i lördags förrän nu.Det var en pärs som heter duga!Jag var så nervös att brudgummen skulle svimma,så jag bet av en tand!Men det var fint när han sjöng:TA MEJ TILL HOVET OCH GÖR MEJ TILL KUNG,då åkte näsduken fram.
Klart Tobbe att vi får en sista fråga före sommaruppehållet.Du kommer att saknas förresten!
Kul med en plunta i pris.
Ä dä nåt ia?

Inger sa...

Tobbes vits påminner mej om vad gubben sa när han skulle ut tidigt på morgonen och fiska.
Om gumman sover på sin vänstra sida när jag går opp,så metar jag på babord och sover hon på höger sida så metar jag på styrbord.
Om hon sover på rygg då,frågar nån?
Ja då fiskar jag inte!

Johnny Depp är inte min typ.
"Min typ"står här brevid och undrar om han kan få använda datorn en stund.Det är travdags.O.K,vi syns!