torsdag 16 juni 2011

FRAJDÄJFRÅGAN I CÖRREN

Det har gnällts på sistone: "För lätta frågor." Okej. Vad heter bilmodellen? "Direkt ful", men "trevlig familjebil", skrev Picko Troberg i Popular Mechanics. Skivbromsar fram! Fastbackkaross. Eberspächer. 4–cylindrig luftkyld boxermotor. Började säljas samma år som The Hep Stars toppade Tio i topp med en låt tillägnad en något vidlyftigare bil.
Föregångaren, ursprunget, såldes i drygt 21 miljoner exemplar.
Att vinna: Bok om Lady Gaga (Corren Kultur sponsrar), "Orons år", roman av BunnyRagnerstam (Ingemar E L Göransson sponsrar), doftgran, Motörhead (cd), 5 Corren–Triss.
Svar senast måndag 15.03, Torbjörn Gustavsson, Corren, 581 89 Linköping, torbjorn.gustavsson@corren.se, sms 0708 280609, meddelande Facebook.

9 kommentarer:

Rolf sa...

Känner igen frågeställningen om familjebil. Har du inte haft den tidigare? I så fall blir den inte SÅ svår. Minnet är bra men kort.

Monica sa...

Jag tycker också att det låter väldigt bekant, men jag kommer inte ihåg vad jag svarade bilar är inte mitt intresse
Om jag nu svarade
Å andra sidan så är det så liten chans till någon vinst å vilka vinster sen...........

Torbjörn sa...

NEJ, den modellen har INTE förekommit tidigare.

Torbjörn sa...

så det så

Monica sa...

Men det är det samma bil, fast en annan modell?

Rolf sa...

Antagligen Monica, hur svårt kan det bli? En RR är ju en familjebil eller hur? tycker Tobbe. Det är nog inte många familjer som delar den uppfattningen, om man inte bor i Kisa förstås. 21 miljoner är ju ganska många bilar, så det luktar japanskt minsann. Jag ska sova på saken, så kommer det i natt, som flickan sa. Cadillac 1965?? eller med Hep Stars.

Inger sa...

Förra veckan trodde jag att det var en upprepning av F.F.Men det var ju inte! Det är det inte nu heller!

Inger sa...

Så det så!

Torbjörn sa...

INGER ska ni lita på.