onsdag 22 juni 2011

Påbörjade en telefonintervju med Lill-Babs idag. Vi fortsätter i morrn. Satans trevligt fruntimmer. Genuint äkta. Sånt känns.
Varför jag intervjuar? Hon ska framträda i Ljungsbro nästa torsdag och kultturbossen Åsa frågade om jag "kunde göra nåt". Klart jag kan. Yngre journalister vet förstås knappt vem Lill-Babs är.

Bestämt mig för midsommaraftonens FredagsFråga. Vad heter högtiden? Nävars. Blir nog sista FF före semesteruppehållet. Corren krymper formatet och just nu vet jag inte om jag kan skriva nån krönika nästa vecka. Jo, måndag måste, då ska vinnarna presenteras. Om det inte blir åskväder.

Snart Tudors i SVT. Frugan och jag kollar, inte för att det är särkskilt briljant men har man börjat kolla måste man ju se vad som händer.

ATT TÖMMA brevlådan förvandlades till julklappsutdelning. Tack underbara Helena, Queen of Mjölby.

6 kommentarer:

Rolf sa...

Om/när du träffar Barbro så hälsa från fogden och den som skrev Järvsövisan. Vi sågs sent en kväll på hennes hotellrum på Frimis, efter hennes show. Det kommer hon säkert ihåg.
Vi träffades också när jag och orkestern Max Rogers invigde Sveriges närmaste alp Järvsö. Jag har också varit med i TV, i ett av hennes frågeprogram. Vann en kamera och en guldpenna. Hälsa henne så gott, hon är väldigt enkel,folklig och rar.

Inger sa...

Så du har snackat med LillBabs
idag Tobbe?Så himla kul! Jag menar,henne
ringer man ju inte till, så där
rätt upp o ner!
Henne beundrar jag för hennes karriär,för hennes framgång i schlagervärlden, för hennes livs resa.
Idol(för mej)är hon inte,men en eloge ska hon ha för sitt mödosamma jobb. Från Folkparken till "Stora Världen"
Att ge allt till publiken! Så att nästa publik ,ger allt till nästa publik.Det är superb marknadsföring!
Superb marknadsföring var hon bra på,hon Barbro.
Hälsa!

Rolf sa...

Hoppas att du hälsade till Barbro från mig.

Elin sa...

Inte illa att hänga med så länge som hon gjort, verkar trevlig på riktigt också.

Rolf sa...

Hon är trevlig på riktigt Elin. Annars hade hon aldrig varit den/där hon är idag.

Rolf sa...

Hälsade? du till Barbro från mig?