onsdag 29 juni 2011

Hettan begränsar handlingskraften till ett minimum. Har avstått från att betala tre räkningar därför att svetten bröt fram när jag hade pröjsat de andra fyra. I går var jag desto handlingskraftigare: Klippte häcken i svettigt svinaktig solvärme. Grannen frågade om jag är riktigt klok. Jag växte upp i Vadstena när mentalsjukhuset var som störst, sa jag. En annan granne har snyggare häck än jag. Hon är trevlig.
Lurar på en FredagsFråga. Trodde förra fredans var den siat före semestern men jag tror jag kan lura mig till några krönikor till. SommarCorren betyder att sidorna bantas och Ordet fritt slås ihop med Debatt.
Har ett problem. En bilbesiktningsman i Linköping vägrar godkänna Ford Fairlanen. "Identitetsproblen, säger han -- trots att bilen besiktigats och godkänts i nuvarande skick fyra gånger sedan ankomsten till Sverige. Nu ligger ärendet hos Trafikstyrelsen. Handläggaren lät förstå att saken skulle fixas, men än har jag inte fått papperen. Och cruisingsommaren galopperar.
Nu till räkningarna.

1 kommentar:

Rolf sa...

Kan Ni skicka mannen med den långa slangen, sa kvinnan till oljeleverantören, för jag har hålet så långt upp i häcken.