onsdag 6 maj 2009

AKTUELL RAPPORT: Himlen ser ut som en istäckt Vättern i februari. Trädet utanför fönstret spretar med avhuggna grenar. Sån känner jag mig. Snart iväg till Röda Huset för att käka. Suttit ensam på Kisaredaktionen hela jävla förmiddan, och förutom sex-sju telefonsamtal och några snabba besök har jag inte språkat med en jävel. Fast det är bara skönt.
RAIMO, BETTAN Å BENNY mejlar eller skriver på bloggen å undrar varför Tobbes texter på www.corren.se får en så undanskymd plats. Fan vet. Som de nu placeras är det meningslöst att ens publicera dom. Så jag avstår.
REBECKA, Frugans halvblod, ska föla när som helst. Johanna tippar att det blir natten till torsdag, senast natten till fredag. Hon brukar ha rätt.
BEHÖVS journalister? Allt vi skriver kan ju folk hämta hem på annat sätt. Å hur mycket av det som den samlade journalistkåren spyr ur sig är värt att läsa? För att i nte tala om den här å alla andra jävla bloggar. Jag går å käkar, sen en sväng till bokhandeln för att hitta några billiga books till Frugan. Bokhandeln ska klappa igen och de säljer ut hela rasket. 50 procent. Minst.

6 kommentarer:

Rolf sa...

Kanske Hemmets Journal, så slipper hon läsa sin egen.
Boktips som jag såg på Bokus;
bin Ladin i våra hjärtan, eller varför inte Satansverserna av Salman Rushdie. Han har slagit ett nytt rekord och signerat 1000 böcker på 57 minuter. Men det står sig ändå slätt mot Martin Luther, som 31 okt 1521 slängde upp 95 satser på en kyrkdörr. Han hade nog inga prostatabesvär att tala om. Han kanske läste Plöjboj samtidigt.

Rolf sa...

Fanns det inga spermabanker på den tiden? Det var i alla fall många som hjälpte till med säden.

Rolf igen sa...

Måste också berätta vad
"spermafåninggalningen" sa framför kyrkdörren
-Här står jag och kan inget annat!
När sa man det till frugan senast.
Det närmaste är nog en 42" i julklapp.

Helena sa...

1. Du ska visst inte avstå från att publicera din spalt på nätet. Hur många gånger ska jag behöva säga det ???
Men håller med om att det inte är på rätt ställe vare sig ledare/debatt/krönikör ligger på i Corren.Det borde lyftas fram.

2.Lycka till med fölningen !

3.Om journalister behövs ? Ja det beror ju på vilka journalister vi pratar om...
Det finns alldeles för många borgerliga skribenter vilket fall, som skriver samma sörja dag ut och dag in. Så det arbetet Du gör,det Du plitar ned måste finnas så det blir lite jämnvikt. Åtminstone i Corren.

4. Bloggar- DÄR skrivs det mycket, mycket skit. Men det är väl härligt ?! Så Du fortsätter med DIN skit och jag med min!

5. Hoppas du hittade nåt bra i bok väg.
GABALDON- har jag tipsat om förrut.

Rolf sa...

Söker en diktare som var fattig, ful och försupen(3F)och lite opium åkte nog med ibland.
100 år innan han föds, avlider en svensk drottning och en person avrättas i Arjeplog för trolldom.
Han skrev om en person med namnsdag
den 26 oktober och i Christer Sjögrens låtar, återfinns ord ur hans verk. NOG!

Monica sa...

Svaret finns på kommentarerna till
nästa inlägg.
Det blev lite galet, men även den bästa kan göra fel