onsdag 6 maj 2009

HITTADE en del books till Frugan på bokhandeln som säljer ut. Hon vill ha pocket, lätta att hantera i slafen, så det blev några deckare plus Göran Perssons "Min väg, mina val". Köpte även två ex av Birger Schlaugs Gud älskar att färdas i en rosa Cadillac. Just det. Priser till kommande FredagsFrågor. Om jag kommer på nån ny. Huvet går på tomgång. Ska fundera i bilen på väg till US. Funderar förresten på att lägga in mig. Nåt fel är det väl alltid. Hej då, vi kanske hörs, om jag inte kör ihjäl mig. In that case: Köp röda rosor till min begravning.

2 kommentarer:

Rolf sa...

Jag gillar också såna som är lätta att hantera i slafen.
Schlaug och Persson tillhör inte dom. Däremot hustrun, hos vilken jag kryper ner nu. God natt! Sov jet som vi säger i Amerika.
I morgon vaknar man tjeck igen.

Monica sa...

På tal om böcker så har jag läst novellen ”En nihilist” som finns med i ”Nunnan från Vadstena” som gavs ut första gången 1973. Ivar Lo Johansson skriver så här: ...hade han kallat sin hustru för ”frugan”. Jag hade efteråt tänkt på det. Arbetarna använde ordet ”Fruga” om sina hustrur. De sa aldrig ”min fru” eller ”min hustru. Därvidlag gick det som en skiljelinje mellan dem och de övriga klasserna.....
Monica undrar om det fortfarande är likadant?
Nu kom min ”gubbe” med Linköpings-Posten, ska se vad Rolf har hittat på.
FREDAGSFRÅGA, snälla, snälla, snälla Tobbe det måste det bara bli!