måndag 11 maj 2009

HELENA, drottning af Mjölby, tog många pictures under 1 maj-mötet i Skänninge. Här är ännu en. "Barnomsorg på obekväm arbetstid" --- å så jag. Letade nyss efter bilden på Tommy, Cadillacen och mig. Lär hitta den innan jag dör.
HÄR FLÖDADE solen. Nu känns det som kulen höst. Eller kanske skiner sola fortfarande i Skänninge.
FÖLET växer å står i. The Rose ska hon heta. Rätt fyndigt. Hennes farsa heter Kennedy och eftersom det helst ska va nåt slags samband mellan hästar och deras avkommor så passar Rose eftersom John F Kennedys morsa hette Rose. Frugan kom på namnet The Rose, jag kompletterade med kunskapen om den Kennedyska klanens namn och sen va saken biff a´la Lindström.
THE ROSE --- vilket parti har rosen som symbol!!!!!!
TRÖTT SOM EN utmattad huligan är jag. Måste raka och duscha mig. Slit å släp.
I LÖRDAGS och i söndags skjutsade jag Frugan runt på US i en specialsäng. Nyinköpt till råga på allt. Vi var tillochmed utomhus. Kändes bra för den som knappt vistats ute alls sedan den 28 mars. Så rehabiliteringen flyter på.
I DAG ÅKTE regeringen på värsta käftsmällen. Kritiken från de (borgerliga) nationalekonomerna i det finanspolitiska rådet svider. Deras kritik påminner i mycket om socialdemokraternas, vänsterns, miljöpartiets, LOs och TCOs kritik. Högre a-kasseersättning, höjda statsbidrag till kommuner och landsting, hårdsatsning på offentliga byggen osv. Och förra veckan sa statliga Konjunkturinstitutet detsamma.
KONJUNKTURINSTITUTET säger att 230 000 jobb försvinner till slutet av 2010. Maud Olofsson vet varför: Las-reglerna. Självklart. Det vet ju alla arbetsgivare hur svårt det är att säga upp folk......
HAR DU orkat intressera dig för EU-valet? Jag har det inte. Nästan inte åtteminstingen. Måste skärpa mig. Men sådär våldsamt upphetsande känns det inte. Ändå kommer jag att rösta. Funderar på att kryssa Göran Färm. Fast Marita Ulvskog är snyggare.
SKITER I ATT lägga in mina Corren-texter på webben. De syns knappt, ingen kan ändå inte navigera sig fram till dom. Ett alternativ är --- som någon föreslog i en kommentar här --- att lägga ut Correnkrönikorna på bloggen. Hur fan det nu ska gå till.
NU RAKNING och duschning.

3 kommentarer:

Helena sa...

Fint och passande namn- The Rose.
Kan inte bli mycke´vackrare !?

Hur har du tänkt dig att de som inte har tidning ska kunna läsa din splat om du ger *&%#"* i att lägga ut den ?
Kan inte fortsätta att ta grannarnas tidning, de blir så attans irriterande när DERAS är borta...
Lösning ????

Skänningebo sa...

I Skänninge har vi en riktig solstråle, Rigmor heter hon.

:)

Ronnie Sundin sa...

Lägg in ledartexterna i bloggen, det är för bökigt att leta sig fram på nya corren.se