måndag 25 maj 2009




UNDERBARA INGER BRIGGS i Staterna har varit ute på vägarna tillsammans med sin gubbe. Så här mejlar Inger: "Eftersom det ser ut på bloggen som det gäller bilar just nu, vill jag dela med mig morgonens exempel hos mig i Washington. Min man och jag körde på förmiddagen upp till Birch Bay, vud kusten strax innan den kanadensiska gränsen, för att avnjuta lunch. En fin gammal bil körde in på parkeringen vid den restaurang vi var på. Föraren och hans moder på framsätet, frun hänvisad till baksätet. Det är rang på damerna!"

7 kommentarer:

Anders Blom sa...

"Den gamla bilen" är en Chevrolet 2102 från 1957.

Just denna modell tillverkades i 162090 ex. det äret.

Two-ten var mellan modellen, den enlare hette One-Fifty och kännetecknas av att listen på sidan är enklare och påminner mer om -55:ans sidolist.

Lyxmodellen hette Bel-Air och då var det en bred alu-plåt mellan listerna med ett förgyllt Bel-Air emblem på.

En Chevrolet 2102 kostade $ 2122 ny år 1957.

Bonnier sa...

MEN vad kostar den NU?

Ronnie S sa...

Exakt, Bonnier, det har har jag försökt få svar på förut.

Inger sa...

1957 Chevy 210 kostar ungefär nu $30,000. Bättre investera i 'gamla' bilar än sätt pengarna på banken?

Raggarrockarn sa...

Chevan verkar i bra trim så den kan säkert gå på över 200000, annars får man dom för mellan 70 och en halvmiljon, det beror på skick. Bra 50-talare hamnar uppåt 200 och mer. Men fälgarna till Chevy 57an, va sysslar dom med?

inger sa...

Vad betyder 'fälgarna?"

boomtown sa...

jag tror raggarn menar att originalen däck och fälgar ska vara kvar.