fredag 29 maj 2009

JOHANNA I CAFÉET. Den här bilden gillar hon inte. Fattar inte varför. Hon är alltid lika söt. Har ni vägarna förbi Ateljé Café Södergården söndag eftermiddag så stanna till och titta in. Johanna och Marita får besök av självaste landshövding Björn Eriksson.
Hoppas caféäventyret avlöper väl. Jag har lovat in som städare. Det är i stort sett det enda jag behärskar. Att städa.
MEN I MORRN bär det av till Vadstena. Med släpkärra. Har köpt nåra 50- och 60-talsgrejer att komplettera med --- Johanna vill nämligen ha ett sånt rum i caféet. En dotter med såna tankar måste ha ett fornminne till farsa, och det har hon.

10 kommentarer:

Helena sa...

Undrar ja´hur mycket fornminnet till far har föreslagit 50-60tals rum i caféet ?
Med invigning av självaste landshövding kan det inte bli annat än succé, Lycka till med verksamheten !
Trevlig Helg !

Eivor Lönn sa...

Helena träffar mitt i prick! Jag ser framför mig hur Torbjörn tjatar på dottern om ett femtiotalsrum, till sist orkar hon inte stå emot. Det kan inte vara lätt att rucka på ett fornminne.
Trevlig helg, Torbjörn med familj, Helena och ni andra.

Rolf sa...

Några 50-60 tals skivkonvolut på väggarna vore väl en kul idé.

Rolf sa...

Eller göra som jag har gjort flera stycken, en tavla med gamla filmisar. Jag har 3 buntar som du och jag Tobbe kan titta igenom när vi ses nästa gång. Jag ska visa dig hur jag menar.

Rolf sa...

Puh! Det är inte lätta att va´fet i hetta...ja sa väl rätt nu!
En liten lördagsfråga after sun.
Söker en författare och 100 år innan han/hon föddes införs lantvärnet och Gotland skulle ockuperas. När han/hon föds vaknar en kvinna på Oknö ur en 33 årig koma och får åka T-Ford hem från sjukan och OS pågår som bäst på en höjd av 575 m ö h. Hoppas att Ni kan sätta fingret på svaret.
Hinner någon före Monica?

Monica sa...

min första gissning är Ian Fleming

Jessi sa...

Du får hoppa in som städare här oxå om du har vägarna förbi! :)
Hoppas det går bra för dotra din och caféet!

Agneta sa...

Jag och maken tar oss säkert en sväng förbi Johannas café i sommar, hälsa o lycka till!

Anders B sa...

Hur stort är femtialsrummet ??

Om ni vill kan ni få ha en femtitalsbil utställd, letar efter ett ställe ( typ motormuseet )som vill ta emot bilen då jag inte kommer köra mer med den när Ford -57:an blir klar.

Lite info om vad det är för femtialsbil finns här:

http://duckflower.bravehost.com/1954%20chevrolet%20bilder/tant%20gron.htm

Rolf sa...

Monica, du är hopplös....rätt igen.
Jag ska klura ut en riktig rysare till nån helg framöver....Goldfinger blev väl för lätt förstås.