söndag 24 maj 2009

OMBERGSLOPPET gick genom ett vårfagert Borghamn. Här är det Ulf "Mr Cadillac Man" Ontoft från Mjölby som sveper förbi. Bilden togs av alltid lika alerte och allestädes närvarande Anders Blom (han sover med kameran under kudden). Ombergsloppet rullade i går och samtidigt med mig rullade en Cadillac --- 61 tror jag --- med två donnor in i Borghamn och vidare mot bygdegården. Jag trodde förstås att donnorna va ute efter mig och kunde knappt hålla Volvon i schack. Men de letade bara efter den fråga som fanns en bit från bygdegårn. Jaja. Hoppet är det sista som.... Mera bilder från Ombergsloppet hittar du på http://duckflower.blogg.se

SKEDET---BORGHAMN---ÖSTGÖTA DAL: Vilka trakter, vilket bedårande skådespel som naturen visar upp. Gud måste ha känt sig på jävligt bra humör när han skapade den här del av Sverige. Omberg, Vättern, de tunga ruvande stenblocken nere vid det som hette Borghamns Kalkstensbrott när jag började där och nu heter Natursten.

BYGDEGÅRN VAR fullproppad. Jag träffade bland andra Gun och Sven, Ingalill, Stellan Olsson, Solweig, Gerd....... Och några hundra meter bort ligger kåken Borghshult V fortfarande kvar. Barnrikehuset som byggdes mot slutet av 30-talet och där vi bodde när Johanna och Siri föddes.

1 kommentar:

Lasse Hallgren sa...

Jag har tänkt frågan men nu vill jag ha svar. Vad kostar såna där "amerikanare" från 50 och 60-talet? Hur har vanligt folk råd?