torsdag 14 maj 2009

KISAHIMLEN färgas mörk av mäktigt inrullande, svarta moln. Naturen slår tillbaka inför kungaparets besök. Drottningens besök, rättare sagt. Carl XVI Gustaf verkar okej men henne kan jag inte med. Hur fan kunde han fastna för nåt sånt?

IBLAND mejlar somliga och uppmanar mig att gå till storms mot monarkin. Då grips jag av den stora tröttheten. Man får välja sina strider, och att ägna tid och kraft åt nåt som de flesta tycker funkar rätt okej är att ödsla med de eventuella krafter man fortfarande har. Jag är alltså monarkist.

DAGENS EKO berättar om en rapport från Sveriges kommuner & landsting som berättar att låginkomsttagare får sämre sjukvård än andra. Inte klokt. Bara nu inte en sosse hoppar fram och skyller allt på högerregeringen. Ansvaret vilar tungt på tidigare socialdemokratiska regeringar.

DET ALLRA jävligaste inom sjukvården just nu: Södersjukhuset i Stockholm. Trots att kön till hjärtoperationer är drygt ett halvår kan den som vill köpa sig förbi. Hosta upp 100 000 kronor eller visa upp en privat sjukvårdsförsäkring så traskar du förbi det offentliga väntrummet och in i den privata hjärtkliniken. Ännu ett exempel på det Moderna, Nya och Framtidsinriktade Sverige.

3 kommentarer:

Benny Johansson sa...

Det värsta är att s öppnade upp för mycket av denhär politiken och det blir svårt att ställa tillbaka mycket av det som alliansen ändrat. Jag hoppas att väljarna förstår sitt eget bästa nästa år och röstar fram en ny regering.

Torbjörn sa...

Där träffar du mitt i prick, Benny. Att till exempel återställa skattesänkningarna (ca 83 miljarder kr) hur lätt och ledigt går det?????

Anonym sa...

Bra Benny!
Och vem har skattesänkningarna gått till?