onsdag 6 maj 2009

ROLF DRAR till Turkiet --- som aldrig blir sig likt igen. Hur fixar turken Rolfs ordvitsar? Tänk hur säkerhetsvakterna reagerar när han frågar efter turk på burk.

OM TURKIET vet jag bara att det finns en Elvis Fan-Club där. Fixar du en Elvis-skiva, Rolf, så får du pengar när --- dvs OM --- du kommer hem igen.

LITTLE EVA fick en halvhit med Let´s turkey trot. Hittar Rolf den är han inte dålig. Har resan nåt med den fjärde eller sjätte Göta kanal-filmen att göra? Rolf är ju inblandad i samtliga så här långt. Han kan knappast göra reklam för skilsmässodiket där nere. Alla är väl muslimister eller va det heter och såna får väl knappast skilja sig. Har de en gång legitimerat snusket så varar det livet ut.Låtsas de. Gubbarna vill säga.

6 kommentarer:

Rolf sa...

Jag ska hålla utkik efter Elvis och Little Eva. Lite spaning inför GK 4-5....bör också ske.
Vad det gäller turkiskan, är det lätt att klara sig med följande ord. Gaarsånn jemeck listessi,birra,visski de,da, saaåll.
-Kypare, meny, whisky, öl också tack. Om allt skiter sig blir det
-KEBAPP och RAKI(anisbrännvin säger dom) Jag vet vad det är. Man gör brännvin av dom urtrampade druvorna, efter vintillverkning och det smakar värre än terpentin
och RAK I ryggen blir man efter ett par stycken. Jag har provat på Kreta. Jag jobbar på lite turkiskt ordbajs ur min nya ordlista.
Raki uttalas Rackö på turkiska.
Nån som vet var Rackö ligger?

Rolf sa...

PS Sitter också och övar på Turkiets bidrag till ES,
Gruppen Hadise med låten
Dum Tek Tek. Det betyder inte dum turk turk. DS

Monica sa...

Resa, Amanda, jag skall till aldrig skådade länder,
dödens omätliga hem: icke du följer mig dit.
ERIK JOHAN STAGNELIUS

"Lär som om du skulle leva för evigt.
Lev som om du skulle dö i morgon."
Citat av Mahatma Gandhi

Rolf sa...

Hur överlistar man Monica?...rätt igen. Hon är fantastisk.
I morgon kväll ska det inte bli
DUMt TEKnapre, TEKnapre(stammar) på en turkey i Turkey.
Klockan ringer 05.00 i morgon bitti, men jag vill se Finland spöa USA först. Svärmor o svärfar hämtar och skjutsar oss till Peking. Östergötlands tråkigaste stad. Sköt om Er och gör inget, som inte jag skulle ha gjort. Jag återvänder till istiden och tredje perioden helt absent av absint, ha de! Fistsup var ordverifieringen, borde varit festsup.

Monica sa...

TREVLIG RESA!

Rolf sa...

Tack!