torsdag 25 februari 2010

BOOKREA. Inger skriver under mitt förra inlägg att hon med start i dag slänger sina lurviga på bokrean. Jag häckar i Kisa, och hur kul är det sen bokhandeln klappade igen för gott får drygt ett årsen? Tur att Coop finns, de brukar ta in åtminstone en del böcker.

ANNAT var det förr. På 60-talet i Vadstena. Wetterheds Bok & Pappershandel serverade bokhögar större å resligare än dagens snödrivor. Höll på att skriva bokbögar i stället för bokhögar. Finns det såna? Bokbögar? Vad läser Anna Book?

SNÖPROJEKTET gick bra. Höll på i tre timmar (nu tog jag i, jag fikade en halvtimma också) och större delen av taket på Johannas Café är blankt å snöfritt som ett barnarsle. Men Gud så mycket snö.

HOCKEYMILJONÄRERNA i det dubbelt devalverade Tre Kronor orkade inte vinna. Men stafetten i går! Jag såg de tre avslutande sträckorna. Härligt (tills dendär jävla Silvia dök upp i bild igen).

SNÖSKOTTNING på taket: Bra för folkhälsan. Kände mig pissigt svag och eländig när jag lämnade Corren i går eftermiddag. Tack vare snöskottningen kom jag på fötter.

TIPS TILL CARL XVI GUSTAF: Skilj dig å gift om dig med Lill-Babs.

3 kommentarer:

Rolf sa...

Vilken tjock bok, nästan som lagboken. Kanske något intressantare att slå i förstås.
Bokbögar har jag inte hört förut, däremot bokmalar.
Vilket bra tips du gav till kungen om Lill-Babs. En monark är väl det enda hon inte haft mellan benen, om man kanske bortser från en cykel. Då skulle hon slippa att dö nyfiken. Hon skulle nog uppskatta kronjuvelerna.Platsen dom hänger på, är nog bekant i alla fall.

Anonym sa...

Det där med att Lill-Babs inte skulle ha haft en monark mellan benen tål nog att diskuteras. Bland invandrare från Iran lär hon ha varit känd sedan tidigare, inte som sångerska utan som älskarinna åt shahen.

Anonym sa...

En annan anonym: Informationen om shahen var hot stuff. Kan det stämma? Men hur är det med kungen då. Var det inte lite antydningar på 70-talet om något mellan kungen och Lillbabs. Om han har lika stark sexualdrift som äldre generationer Bernadottar, så skulle nog Lillbabs vara ett gott val för honom.