onsdag 24 februari 2010

SAKNAR: Tiden på stenhuggeriet. Där rådde ordning & reda. Stenhuggarns äldsta dotter med familj dök upp på Tobbes öppet hus. En evighet sen jag träffde dem. De bor i Mjölby, dottern går i morsan Vailetts fotspår och lirar fotboll, bland annat i ungdomslandslaget. Vailetts farsa Bengt: En stenhuggare av Guds nåde.
MONICA WALLBERG vann biljetter i FredagsFrågan, Att komma ihåg: Måste mejla henne och fråga vilken föreställning hon och följeslagaren vill se. Skådespelet ges de två första helgerna i mars.
SKIT OCKSÅ: Missade Helena, Queen of Mjölby, som damp in på Corren i Linköping i måndags. Jag skulle varit där men i vanlig ordning kastades planerna omkull.
SNÖRÖJARNA i full gång. Snöröjningen funkar helt okej i Kisa. Brevbärare och tidningsbud -- skänk dom åtminstone en tanke.
NU: Ska skriva. Först till Familjesidan. Den här tiden kommer jag inte att sakna när jag går i pension. Jo --- kontakten med er.

7 kommentarer:

Rolf sa...

Vi kommer att sakna dig också, men tänk inte på det nu. Du har många strävsamma år kvar och många familjesidor och framförallt bloggar. Blogga kan du förresten fortsätta med efter pension.
Själv ska jag konstruera korsord och anagram förstås.
Ordverifiering nedan PRESS,men jag känner ingen.

M. W. sa...

Jag tackar dragaren för vinsten.
Följeslagaren och jag skulle kunna tänka oss att titta på sånglustspelet med RESPEXET på Eklunda bio i Bestorp söndag 14/3 kl 14.00

Åke sa...

Trots att du lagt av på stenhuggeriet, så har du ju släggan kvar. Lägg aldrig ner den.

Torbjörn sa...

Nej, Åke, släggan lägger jag inte ifrån mig, men jag tror att jag behöver komplettera den med en större när valet 2010 rycker närmare. En stor jävla dunderslägga.

Åke sa...

Bra, du kanske behöver Tor´s hammare.

Per-Albin sa...

Med en sån skribent du är och håller dina meningsfränder om ryggen, borde dom ställa upp lite mera för dig.
Dom lever inte upp till den nivå, du vill ha dom på, tyvärr.
Du har bättre åsikter än dom och dom lever inte själva, som dom lär.
Det är synd när du lägger en sån energi i dina synpunkter och råd. Du borde ha blivit politiker själv.
Valet ser mer och mer ovisst, ju närmare det kommer.
Första moderatåret var jag 100% övertygad om att det skulle bli maktskifte vid 2010 års val. Nu är jag inte så säker längre, är du?

Inger sa...

Brevbärare och tidningsbud är beundransvärda !!!Man kan ju tänka sej hur det skulle vara att ge sej ut i snöstormen mitt i natten,för att dela ut Corren.20 grader,snö till knäna och nordan.Fy fasen! Tack till dom som står ut med ett sånt jobb!