onsdag 24 februari 2010

MONICA --- jag mejlade Dick Zeijlon om biljetter till 14-föreställningen den 14 mars. Hör av mig inför det högtidliga överlämnandet.
PER-ALBIN skriver i en kommentar under mitt förrförra inlägg att han tidigare var bergfast övertygad om rödgrön valseger 2010. Nu är han långtifrån lika övertygad och frågar hur jag ser på saken. Jag skulle inte sätta en hundring på att det blir rödgrön majoritet i september. Den massivt tungt framrullande ideologiska hjärntvättningen är ännu bara i sin linda, alliansen och deras vapendragare --- drygt 90 procent av alla tyckare i media trumpetar ut budskapet --- kommer att göra allt för att vädja till oss som har jobb, och jävlar vilken smutskastning av Sahlin, Ohly & miljöpartisterna vi kommer att få se. Hur många miljarder som näringslivet bidrar med? Ingen vet, mer än att det handlar om för svenska förhållanden gigantiska summor.
UTE SOL. Jag känner mig hängig. Alliansen smygförgiftar oss. Dags att plocka fram storsläggan.

5 kommentarer:

sir Duke sa...

8,7+ utanför fönstret. Dags att plocka fram solkrämen och storväskan med kalla öl. Solstolen och storslaggar´n är på plats.
Dags att slägga törsten och lyssna på rösten, Samuel Ljungblahds i stilla so(u)l.
Ni som brukade digga Sade (smooth operator m fl) köp inte den nya cd:n Soldier of love. Den har tagit 10 år att få fram och det är verkligen synd att det inte tog längre tid ändå. Sämsta skit jag hört. En frilansrec. i ÖC skrev för nån vecka sedan, att har man den här skivan, behöver man ingen annan soulskiva...vilket skitsnack!
Framför allt så behöver man nervlugnande och 2 binsonproppar till öronen. Med såna vänner behöver man inga ovänner.
Sonen med bihang är på väg till Malta i skrivande stund. Detta innebär att det finns en liten chans att hinna "renovera" hemmet, åtminstone för en vecka och njuta av stillheten.

M.W. sa...

Härligt Torbjörn det ska bli såå trevligt.
Och inte nog med att jag vann biljetterna i FF, jag har också fått ett mejl från Svenska Spel att jag har vunnit 2000 kr på onsdagslottot

Nanne sa...

Har Ni hört uttrycket att dom dummaste bönderna har den största potatisen? Skomakarn´s fru är sämst skodd osv osv.
Det är inte svårt att skita, när det står som en pälsärm heller.
Grattis MW

Inger sa...

Grattis,Grattis!!Vilken vinnarvecka!Köp en Harry Boy på lördag!

M.W. sa...

TACK! Nanne och Inger.
Det blir nog en Harry på lördag.
Och det var inte på lotto, utan på jokern, som vinsten var.
Dä ska va oätt å oiktitt.