måndag 22 februari 2010

DAGENS TIPS går till Silvia. Hon uppfyller samtliga kriterier som krävs för att ta del SFI, svenskundervisning för invandrare. Kriterierna äro följande: 1 Du ska vara vuxen, 2 Du ska inte ha grundkunskaper i svenska, 3 Du ska vara folkbordförd i en kommun
SFI-undervisningen är kostnadsfri. Eftersom Silvia och hennes familj lever på bidrag torde studieformen passa henne utmärkt. JOIN´ THE SFI, Silvia --- bli en del av det svenska integrationsundret. Än är det inte för sent. Carl Gustaf kan hjälpa dig med hemläxorna. Nä, förresten, men blivande svärsonen kanske kan.

13 kommentarer:

Helena sa...

Vad är detta ? Skriva så här om vårt fina kungahus och dess medlemmar. Fy på dig Tobbe !

Fasen också, jag som skulle lämna muntligt svar på FF idag.
Fy på dig igen !
haha

Rolf sa...

Kungen...är väl anafalbet och Vickans Robert( jmfr tv-reklam) är väl inte mycket till läshuvud heller.
Kungen hade ju vindrutetorkare på insidan av vindrutan, när han gjorde motorljud med munnen i sina bilar i yngre år.
Hur många lyft tål Silvia innan huvet går av på mitten? Bara kronan håller. Hon kanske är bra på
baSFIol eller havSFIske.
Helena har inte gnäggat fram svaret än.

Inger sa...

Vill bara tala om att den 19 Juni ska jag på bröllop.Så de så !!!!

Torbjörn sa...

Kul --- vilka gifter sig??????

Inger sa...

Så du är inte bjuden alltså? Eftersom du inte vet.Har jag gjort bort mej nu igen?

Torbjörn sa...

Nu blir jag nervös, ingen av mina ungar har sagt nåt om att de ska gifta sig.
Legalisera snusket, som Lindeman sa.

Inger sa...

Mina ungar är gifta,men det här är andras ungar!Var inte nervös,det räcker att jag ,som ska gå på bröllopet,är det.

Åke sa...

Tänk om någon säger NEIN. Det förstår t o m Silvia.

Republikan sa...

OCH VEM BETALAR KALASET ??

Åke sa...

You are!

Roy Rogers sa...

Ovanligt många dåliga dragare du har i FF. Byt hästar framöver och skicka dom här till klöverängen och gamle Svarten.

Åke sa...

Silvia påminner om en
gipSFIgur. Kanske borde starta en
pälSFIrma.

DS sa...

men hon har inga påSFIckor