torsdag 4 februari 2010

FRAJDÄJFRÖGAN I CÖRREN

VILKET ÄR ÅRET? 7,7 procent är arbetslösa i Sverige. Aktuella: Bruce The Boss, Procol Harum, Pamela Anderson, Carl Hamilton. Sverige jublar: En svensk världsmästare i boxning. Pestförklarad av sitt eget parti: En nutida svensk partiledare. Amerikansk sångerska undrar under vems säng snubbens stövlar legat. 100 år sen: En svensk Gigant befolkar gatorna i Paris.
PRISER: Muffigt maffig Elvis-bok (drygt 300 sidor), dvd med Clint Eastwood, Vibrations (cd) med The Boppers (sponsrad av Correns popguru Lollo Asplund) samt 5 Trisslotter.
VIKTIGT: Bor du i Motala och lämnar svaret till Correns redaktion där, lämna senast kl 15.25 i dag, fredag. Ni andra: mejla torbjorn.gustavsson@corren.se eller skriv till hans enäggstvilling Torbjörn Gustafsson, Corren, 181 89 Linköping.
SVAREN vill jag ha senast måndag 15.22.

17 kommentarer:

Inger sa...

Där fick jag nåt att bita i! Svar kommer.

Anonym sa...

Jag tycker det verkar röra sig om två olika årtal!!!!

Sussie sa...

Två årtal, jag får det till fyra minst. Hallå tobbe har du gått i ide före födelsedagen
Jag mailade till corren om att din krönika inte var med i nya corren men sen kom jag på att du inte har den på torsdagar

Nancy Sinatra sa...

Jag vet inte vad Tobbe menar. Har han utelämnat ledtrådar här på bloggen?
Vi har definitivt ingen fd svensk världsmästare i boxning, som är partiledare idag.
Det måste vara fel på skrivningen
och han kanske börjat fira födelsedagen en vecka för tidigt.

Rolf sa...

Jag tror att jag fått till årtalet.
Skrivningen av ledtrådarna lämnar dock en del i övrigt att önska.
Om ledtrådarna är svåra är en sak, men att man inte ens kan läsa ut, vad frågan avser, gör det ännu värre.
Folket jublade tydligen 30 år innan boxaren vann sin titel, dvs
boxarens födelseår!! Dom var nog synska allihop.
Om jag har rätt år, så såg en Pfaff basist dagens ljus samma år och var kanske kristen.

Anna Gram sa...

Jag var nog ute och cyklade lite där(inte i Paris)men några kanske åkte omkring i sin Volvo på Paris gator.
Jag tror att den pestförklarade politikern var HIMLA OSANN, minsann!

Anna Gram igen sa...

Jag tror att giganten som befolkade Paris var Tage Sigurd Brunst. Jaa man kanske får kasta om en del bokstäver.

Inger sa...

O.K Torbjörn du vann! Jag går bet på fredagsfrågan.Det var ett nederlag,men kom igen bara!

Monica sa...

Ja, jag fattar noll. Det blir nog inga svar på FF, men det kanske är så du vill ha det för att orka med 60-årskalaset på Södergården lördag den 13/2 med öppet hus kl 14-18

Inger sa...

Nog med frågor för i kväll!Tobbes FF, Postkoden och På spåret.Hela fredagskvällen försvann i ett virrvarr av svar och inte många var rätt!Men tänk om Skavlan(SVT:s fredagsmys)hade ställt en fråga, då hade jag svarat JA!!

Monica sa...

Shit!!! Ingen Corre i dag heller
Då är det inte lätt att svara på frågorna till läsarpanelen om "vad man tycker om Correns förnyelse"

Åke sa...

Fredagsfrågan = Toblerone bl a
Lätt som en plätt

David sa...

Barn och barnbarn på husesyn i nya lägenheten, dvs kaos igen.
Det är väl så det ska va´och dom är ju för goa, så dä så.
Hur många av Er har inte klarat Tobbe´s fredagsfråga?
Lugnet har just lagt sig i Tannefors och vi ska stärka oss med lite spenat till kvällsmat, järn som järn. Ha de!

bibbi vitamin sa...

jag gick bet på frågan den här veckan! Vi får väl svaret i morn eftermiddag kanske.

Åke sa...

Bibbi, ta en vitamin till.
En liten associationstest;
Fyll i tredje året
1599
1959
?
Sen skickar du det till Tobbe med en gång, lycka till.

Monica sa...

Åke, Tack för det senaste tipset

Åke sa...

15.22 är det deadline Monica. Lycka till med dragningen.