söndag 28 februari 2010

RAPPORT FRÅN HELGEN: Fredagskvällen började med att jag och å snön lyste vitt på taket, sen var det bara jag kvar, å så blev det lördag och jag fortsatte med med snöborttagandet, avslutade med garagetaket, och klockan blev halv ett och jag, Frugan, Selma, Siri och Johanna drog till Linköping å gratulerde Pontus/Bagarn/Lillpojken på födelsedan och Liselott, hans donna, serverde gudomligt gott kaffe och vi fikade och hävde i oss av Pontus mumsmumstårta och så åkte vi hem och jag å Siri tog in hästarna medan Selma å Frugan underhöll varann i bilen å sen hem men först en sväng in på Konsum som nu heter Coop och för länge sen kallades Kooperativa och senare lagom till Göteborg Horse Show slevade Frugan å jag i oss av hennes lasagne och jag sköljde ner med öl, pch innan damernas 3milslopp stavade igång hann vi med ett avsnitt av Hem till byn, å sen vart det sen kväller och jag å Oskar tog en kvällspromenad å i Chile rasade husen å jag undrade vad det blev av Juan Carlos å de andra landsflyktiga chilenarna jag lärde känna i röda Motala på 70-talet, å innan jag visste ordet av låg jag i slafen å fortsatte läsningen av Ellroys senaste, en födelsedagsgåva från Moster å hennes Sivert, sen blev det söndag med lite vedhuggning, intagning av hästar, fixande på Johannas Café, hämtning av ved till caféet och nyss betalade jag in räkningar till Eon, Kinda kommun, Telia, Trafiksäkerhetsverket, Boxer å annat som jag redan glömt å kvällen avslutas med Ellroy, av vars bok återstår endast ca 40 sidor, å nu kommer jag på att jag glömde skriva att jag såg första perioden av Canada-USA, herrejävvvlar vilken hockey, nu skriver jag till tonerna av Sportradion, Kanada leder med 2-1.

4 kommentarer:

Helena sa...

puh...

Nalle sa...

JAA!

Inger sa...

Jag förstår om du känner dej slak ibland.Akta VÄGGEN!!!!!

Nalle Puh sa...

Vem är inte slak, som Gunnar Wiklund. Det hörs ju på namnet.