tisdag 28 december 2010


Havregrynsgröt.... Mums för Monica.

14 kommentarer:

Bettans krypin sa...

blääääää värsta jag vet

rebecka sa...

Jag håller med Bettan, fins det nån som äter sånt nft?

Monica sa...

Om det inte fanns något annat så skulle jag nog äta havregrynsgröt när jag blev tillräckligt hungrig.
Och nu ska jag se om jag är tillräcklig trött för att somna. Men det dröjer ju inte så länge till innan Corren kommer.

Rolf sa...

"Säg mig vilka du umgås med och jag skall säga dig vilka de är"
"Det är svårare att få in en rik man i himlen än en nål i ett kamelöga"
Men inte så svårt som att få in havregrynsgröt i min mun.
Ikväll blir det dock risgrynsgröt, för då får man va´på kanelen.

bibbi vitamin sa...

Nej, inte havregrynsgröt, inte så länge jag kan försvara mig själv, skulle farsan ha sagt!

Rolf sa...

Vad sägs om en liten östgötsk slogan åt en begravningsbyrå.
"räss som en går där, så ligger en där och har en då inga kiste då står en där"

Inger sa...

Jag har ätit gröt i hela mitt liv.
Jag tycker faktiskt att det är ganska gott.Vid rätt tillfälle alltså.Mycket gröt,god gröt o gröt i rättan tid!
När jag var barn(för hemskt länge sen)fick vi ungar havregrynsgröt med sirap på. Så sött o gott det var!Det var kanske inte så bra,om man ser till nutidens hälsohets.Men ingen var ju gladare än morsan, bara vi åt upp gröten.Det var ju nyttigt med spannmålsrätter och så "stod man sej länge".
Senare i livet lärde sej mina barn att äta gröt,fast med söt sylt, eller honung istället för sirap.
När min dotter var fem år var hon hemma hos en lekkompis, och hon o kompisen "röjde" väl ganska bra fick jag mej berättat.
Lekkompisens mamma skrek:OM NI INTE LUGNAR NER ER SÅ SKA JAG KOKA GRÖT ÅT ER!!!!!
:Guvagött, sa dotera!
På tal om spannmål:Hellre råg i ryggen än kli i ändan.

Rolf sa...

...och säd i pungen

Miss S. sa...

Det är så gott ;)

Nalle Puh sa...

Bra mot rabies, har jag hört.

Rolf sa...

Det är med kärlek som med whisky, den tar slut.
Inger på tal om säd, Ditt hem är en plats där du kan klia dig var som helst.
Man ska inte kasta vatten i glashus om man har njursten.
Gott Nytt År

Lukas d.ä. sa...

I helgen ska jag fukta min aska och snömosa.
TF, vad innebär det?
In Virum Veritas och jag ska Farsi onore con una donna.
Nemo saltat sobrius, sit venia verbor.

Rolf sa...

Miljonbingolotto med Lasse Stefanz Monica, kan de va nåt?
Ligger alla i koma?
Det kommer en FF i morgon, som det tar till 13-helgen att lösa, om ens då.
Det kan bli ett trevligt pris förstås till vinnaren.
Gamla trafikkiosken i Hjulsbro har omvandlats till en väldigt trevlig butik. Vi var där idag och köpte gåslever och olivolja med vitlök(letat efter 1 år) som vi ska ge bort i morgon till våra värdar.

Inger sa...

Koma Rolf? Här sliter man som en galärslav för att hinna med allt till den stora nyårsmiddagen!
Fördrink med lagat tilltugg.
Förrätt.
Varmrätt.
Dessert.
Kaffe o tårta.Tårtan för all del köpt färdig,men ändå.
Och så allt städande,putsande,fejande,bärande,
handlande,tänkande,planerande och
stressande!
OCH ROLF FRÅGAR OM JAG LIGGER I KOMA!!!!!!!!!!