onsdag 8 december 2010

TILLBRINGADE lunchtimman i Tonys verkstad. Tony fixade höger spindelled, jag sprutade dragkroksröret rent med tryckluft och sprutade härligt doftande linolja på underredet till Volvons bak. Tänk gärna på det --- snåla inte med linoljan, bra julklapp till din älskade bil.
ROLF överrräckte travpengarna i går. Jag gnäggade förtjust. Nu spelar vi för en hundring var till helgen. Rolf fixar det praktiska, jag kan mocka och rida och fixa stängsel men detdär med att spela på hästar går över min fattningsförmåga.
FREDRIK LUNDIN (se kommentar under fredagsinlägget) undrar om bloggen fortfarande är bojkottad av corren.se. Självklart. Å andra sidan: Dit återvänder jag inte ens om jag så får 30 liter linolja och gratis spel på V64 under resten av mitt liv. Här får jag ju tycka och tänka och skriva fritt.
PERNILLA LINDH mejlar å är upprörd. Pernilla är alliansare å skriver att hon tänker göra Correns chefredaktör uppmärksam på mina "förnedrande" rader om Måd Olofsson. Jag uppmärksammade att Thomas Bodström jämfört Olofsson med Sarah Palin och tillade att det var inte snällt sagt --- mot Sarah Palin. Så är det. Säga va man vill om den snedvridna högerdonnan Palin, men visst fan är hon snyggare än Olofsson.
FREDAGSFRÅGAN närmar sig. Får se om nåt dyker upp. Mådde illa i går och i förmiddags. Illamåendet försvann i verkstan. Sören från Skänninge skänkte oss den här när han och frugan Barbro samt Tommy och Karin besökte Johannas Café i söndags: En dam kommer in i sexshopen och frågar expediten om vibratorer finns till försäljning. "Javisst", säger expediten och pekar på en, modell mindre.
--- Nja, finns det ingen större? frågar damen, varpå expediten plockar fram ännu en, nu modell medel. Kvinnan skakar på huvudet, ser aningen nedstämd ut, då hon plötsligt utbrister:
--- Men den där, vad kostar den?
Expediten vänder på huvet och ropar:
--- Harry, hur mycket ska du ha för termosen?

7 kommentarer:

Rolf sa...

Sarah och Maud, går inte att jämföra på samma dag en gång.
Sarah är en läckerbit. Sitter och läser på om hästar och ska strax hämta frugan vid tåget.
Satsade också på en liten V64 ikväll, men V75:an på lördag blir en rysare.
Ser fram emot FF.

Inger sa...

I Aktuellt i kväll tillfrågades folk vem dom röstat på i senaste valet.Killar och tjejer som för några år sen aldrig skulle ha röstat åt höger,svarar Moderaterna!Ingen sa det det rent ut,men att det beror på jobbskatteavdraget är solklart!
Precis som Tobbe skriver,om "uskan"
på US, i sin krönika i Corren i dag.Man bleknar när man hör att människor vänder det röda inåt,och istället stoltserar i det blå fodret, på sin kappa,för någon tusenlapp i månaden! Jag har sett det med egna ögon!
Borde ha tittat på Uppdrag Granskning ikväll,men orkade inte vara så samhällsintresserad (oj va långt).Tittade på MORBERG, VAD BLIR DET FÖR MAT,istället.
I kväll blev det kungligt värre.
Prins Bertils skaldjursCrepes.
Slottstek. Av fransyska,som han band upp med köttsnöre.Och sa förstås:DET ÄR INTE VARJE DAG MAN BINDER UPP EN FRANSYSKA!
Som avslutning Prinsesstårta.
Han är bra han Morberg!!
Nu börjar strax V64.Mina tummar börjar anta en blåaktig ton och än får jag inte släppa taget
Lycka till alla som spelar!

Helena sa...

"Om en kvinna är oerhört vacker - bör man tala om hennes intelligens"

Sarah VS Maud ???
Hugget som stucket....

Inger sa...

Andelen sprack,men jag fick in en egen D.D.Det blev så mycke att jag får tillbaka insatsen i alla fall.
Bättre lycka nästa gång!

Rolf sa...

Morberg borde binda upp håret med ett köttsnöre. Jag tyckar att han är äcklig och stöddig dessutom.
Jag fick 5 rätt på travet och vann hela 10,-. 6 rätt något på 300,- och förra veckan 1,2 miljoner. Enorma skillnader varje vecka och
V64 är egentligen inte mycket att satsa på. Spar pengen till V75.
Lördagens spik blir häst nr 5 i fjärde loppet.

Rolf sa...

PS Jag skulle nog dessutom aldrig spela andel på V64. Det blir ännu mindre pengar att dela på. Andel till V75 är ok.

Anonym sa...

Vill gärna veta var man köper DEN termosen? ;-)