torsdag 16 december 2010

I GÅR: Drog till Skänninge där bland andra en Luciaglittrande Madde mötte mig och Correns likaså Luciaglittrande fotograf Mia. Bilden togs av den tändtindrande Stargossen Presleydenten.
Ni vet hur det är: De flesta reportage om folk som pular med bilar, bygger om, customiserar, höjer & sänker, är gubbar, ofta i min ålder. Madde, 18, avviker från normen, och nu är hon mitt uppe i förberedelserna inför det kneg som ska förvandla hennes bagge från 1965 till en vrålstinn roadster. Mia och jag hakar på och resultatet blir en serie artiklar i Cörren. Premiär: Hjulafton.
MADDE, Queen of the Road. Apropå Mia: hennes härliga bok Ur spättans synvinkel är en av vinsterna i FredagsFrågan.
I GÅR kväll minus 14 grader på hemväg från Skänninge. I dag tre grader. Klimathotet slår till.

8 kommentarer:

Rolf sa...

Tobbe och jag ska fira travvinsten med lite ärtsoppa och pannkakor på Kasken idag. Ärtsoppa utan punsch, är en djävla blandning.
Det blir nog en 75:a till helgen. Årets sista, i alla fall när det gäller hästar.

bibbi vitamin sa...

Skål!! Nu ä det snart dags för en fräckis, Rolf!

Rolf sa...

På tal om vitaminer. Här kommer en liten fin snapsvisa inför julen.
Melodi; Det var på Capri....
Att köpa byxor, en prövning för många, Dom sitter sällan så bra som dom ska. Dom är för korta, för långa, för trånga.
Men en snaps sitter jämt lika bra.
Skål!

Rolf sa...

Det gamla paret skulle ha sex, men gubben hade svårt att få in den.
Till slut går han ut i hallen och hämtar ett skohorn, som han lägger den skrynkliga snoppen på. Då säger den ena äggstocken till den andra -Det här är nog sista gången, för nu kommer den faan in på bår.
2 samer satt i dom djupaste skogarna utanför Kiruna och diskuterar.
Timo säger; Vet du Onki i Stockholm tvättar kvinnorna underlivet. Onki; Vad faan är dom inte kloka. De tvättar ju bort viltsmaken.
2 TF på raken: Vad ligger mellan Fittja och Trosa? och 2 kondomer gick på fest, vem hade roligast?

bibbi vitamin sa...

Tack, Rolf, jag fnittrar för mig själv!

Rolf sa...

Har du svaret på dom snabba TF då?
Eller någon annan.

Anonym sa...

Vad ligger mellan Fittja och Trosa?
Handen
2 kondomer gick på fest, vem hade roligast?
Den som blev fullast

Torbjörn sa...

Tänk så lite ärtsoppa och pannkaka det behövs för att få snurr på fräckisRolf.