torsdag 2 december 2010

NÅN SOM VET hur travet gick? Är Rolf och jag miljonärer? Skit också, här i Kisa är allt stängt så här dax så det är svårt att göra av med kosingen. Jag får ha miljonen i fickan, de bränner så bra i kylan.
ROLF --- blev ändrade planer, måste va i Kisa torsdag. Mejlar du ett kontonummer så kan jag sätta in 200 på stört. Annars fixar vi det på tisdag.
KVÄLLEN: Johanna och jag pyntade caféet inför söndagens Julmarknad. Jag satte upp bland annat en julstrumpa.... den dekorative dekoratören, det är jag.
23 grader kallt. Torsdag kväll snö. Mer snö. Var är alla domedagsprofeter som härjade arslet av sig å skrek om klimathotet och den globala uppvärmningen för bara två år sen?

9 kommentarer:

Rolf sa...

Vi spelade för 216,- totalt dvs din del är 108,-.
Nu är det så att vi fick 4 rätt, som gav 217,- och vi fick 3 st fyror, enl telkoll med ATG. Vi vann 651,-
Din vinst Tobbe blir då 325,- minus insatsen 108,- och du ska ha
217,- kronor av mig.
Vi kan höras på telefon, om vi ev. ska spela en V75 till helgen. Jag brukar spela för ca 200,- dvs en hundring var och då har du ändå
117,- kvar av vinsten.Ring mäj sän.

Inger sa...

Rolf och Torbjörn är säkert jätterika idag,men för min del gick travet åt fanders.Bättre lycka nästa gång och det blir väl till lördagans spel tror jag.
Här är 22 grader i dag.Har också tänkt på (och diskuterat)klimat och den globala uppvärmningen.Isen på trappan smälter ju inte ens av salt.
Ja,i allafall, fick jag mej till livs av en "domedagsprofet", att DET är inget man skojar om och raljerar med!Så det så!
Det finns ordningsmän överallt du Tobbe!

Rolf sa...

PS 5 rätt gav 4 131,- och 6 rätt
1 264 712,-...oj oj oj, det var nära ögat. Favoriten nr 5 i andra loppet hade glömt skorna hemma, så fyran vann istället.
Det är inte ofta det är så här mycket pengar på V64. DS

Inger sa...

Nu ser jag ju att ni vann.Grattis,Grattis!

Torbjörn sa...

Va? Vann vi????!!!!!

Rolf sa...

Javisst gjorde vi och det var nära en storvinst också. Vad tycker du om mitt förslag om V75 lördag?
Du kan ringa mig eller mejla till hemadressen.
Jag är nog ledig i morgon och gör av med vinsten.
Jag vann 2 biljetter till LHC:s match ikväll och kl 18.00 minglar man med en glögg i handen. Jag tror att LHC spöar serieledarna Luleå ikväll.

Rolf sa...

639,- blev det i vinst, efter en avgift dom tar. Hockey nu, hör av mig i morgon.

Inger sa...

Hoppas LHC vinner också!!

Rolf sa...

2-0 till Luleå. En helt oduglig match och det är tur att man slapp betala biljetterna själv.
Glögg på gården och en kasse med bananer, choklad,dricka, Ahlgrens bilar mm ingick i vinsten. Fords/Foremas koncept var helt ok.
Dock inte LHC:s. Är det inte dax att tjeckerna börjar att prestera utifrån sina månadslöner på en
100 000,-. Har man inte mer att göra än dom, får man faktiskt anstränga sig lite mer.
Om jag vore boss, skulle dom få löneavdrag, pga sina usla insatser.