onsdag 22 december 2010

KERSTIN & SVEN i Nygår´n slog till med storsläggan och överräckte en ölöppnarhammare till Presleydenten. Stort tack. Nu blir det svårt att hålla sig spik nykter (är jag rolig heller!!!!).
KERSTIN & SVEN, två av alla härligt, spontant generösa människor man lärt känna på Johannas Café. Jag vet att de längtar till sommaren då de äntligen får ge sig ut på vägarna i sin Mercedesambulans från 60-talets mitt. I vinter lackeras den till ursprungsskick, så håll utkik när blommera slår ut och humlera surrer.
STÄDAT i kväll. Tre minuter i elva bjöd Frugan på ostkaka och kaffe. Snudd på tjugo grader kallt. Efter slutstädningen torsdag kväll ska jag ta hammarn i bruk.

3 kommentarer:

Rolf sa...

If I had a hammer...Trini Lopez väl.
"Kvinnans list övergår när mannen får stånd"

Inger sa...

Är alla dammtussar(här är viktigt med två m)bortstädade nu Tobbe?Det duger nog nu ska du se.Du vet väl att det är bättre med lite skit i hörnen än ett rent helvete?
Oh vad det luktar gott från skinkan som ligger i grytan´på spiseln och småputtrar.I kväll blir det en skinkmacka.

Inger sa...

Bara lite försmak,men nu har vi doppat i grytan.SÅ GOTT!!!Det bästa på julen,det ENDA jag inte vill vara utan!
I dag har jag varit ute och slirat lite på vägen i halkan igen.Inte så kul precis,lika jäkligt som häromdagen! Så jag sänder en tacksamhetens tanke till den svarta katten som sprang rätt över vägen framför min bil.Hade den inte gjort det,då hade jag inte spottat tre gånger,och hade jag inte spottat tre gånger så hade jag väl slirat i diket eller nåt ännu värre.
Så skrockfull är jag.
Läste i Aftonbladet(för några dagar sedan)att Skribenten Peter Kadhammar också kopplar ihop Malmöskytten Mangs med Sune Mangs! Precis som Tobbe gjorde.
Månntro Kadhammar han har nån blogg?
Hade menar jag förstås!