måndag 13 december 2010

INGER lyfter oss till högsta hyllan i det kulinariska skafferiets smasksmackande innandömen. Revbensspjäll med jordgubbssås!!!! Låter sisådär. Annars? Självmordsbombare hit och ledsen Reinfeldt dit, åsså Ask som alltid låter som hon ska börja gråta när som helst. Stör mig mest: Alla dessa uppblåsta kommentarer om att Sveriges oskuld är borta, att det ofattbara kan hända här, osv. Vem är förvånad. Det smäller i London, Madrid och andra ställen i vår närhet, kriget i Afghanistan piskar upp frustration och hat, förstärks ytterligare när "konstnärer" som Vilks upphöjer den barnsliga provokationen till Konstens Stora Syfte. Vi står bara i början av nåt riktigt skitigt å eländigt.
BOR JAG i världens köldhål nummer ett? Hörde väderleksrapporten från SMHI strax före sju. Prataren rabblade temperaturangivelser. Mellan fem och åtta grader. Hjalmar Brantings väg 3/Elvis Presley Blvd: 14 grader.
INGA TRAVPENGAR i lördags. Hästarna stod kvar och mumsade havre i stallet. Lika bra det. Hade Rolf och jag vunnit igen hade jag drabbats av hybris å satsat julklappspengarna på ett bräde.
SELMAS största glädje på tredje advent: När hon dansade tillsammans med morfar till tonerna av Elvis. Here comes Santa Claus, here comes Santa Claus.......

9 kommentarer:

Rolf sa...

Vi kanske ska göra ett sista försök i år och spela en V75:a på lördag den 18 dec.
Ska satsa på dom som har dubbat. Hör av dig i veckan Tobbe.

Inger sa...

Nu blev det stiltje i städbestyren.
Radio Östergötland spelade alldeles nyss Elvis med CRYING IN THE CHAPEL:Då blev jag sittande,avkopplad och njutande.UNDERBART!!
Nu börjar Lotta Brome,så nu blir det nog inte mer gjort idag.

Rolf sa...

Gnället i kapellet är bra. Hur är det med simultanförmågan? Kan du inte lyssna på radion och göra något annat samtidigt?
En del karlar kan ju inte gå och tugga tuggummi samtidigt. Jag trodde att kvinnor var bättre på det.

Inger sa...

Jo,jag kan göra flera saker samtidigt,men när Elvis sjunger den låten vore det ju helgerån att inte sätta sej ner,blunda o njuta.
Lotta kan man väl lyssna på ändå,men idag var det mest dammsugarsysslor.Jag ruschar undan fortare om jag inte sätter på radion överh.taget,utan sjunger själv.

Rolf sa...

Sjunger själv.....tänk på grannarna. Dom kanske går ihop och finansierar ett sångstipendium till dig utomlands, långt långt bort.

Torbjörn sa...

INGER --- du resonerar oklanderligt, 100-procentigt rätt.

Inger sa...

Tack Torbjörn!Rolf skulle höra mej sjunga OH HELGA NATT när jag julstädar,då skulle han nog få tårar i ögonen.
På tal om tårar,Torbjörns kommentar om Beatrice Ask var huvet på spiken.Hon inte bara låter ledsen,hon ser ju tjutfärdig ut hela tiden!
Jag är inte heller förvånad över bombaren i Stockholm. Det är bara att konstatera att nu är det här!
Hemskt att tänka,men vi får nog tyvärr vänja oss!

Rolf sa...

Jag är bergis på att jag skulle bli tårögd, men kanske inte av den anledningen du tror.
Jag bara skojar. Du får väl ringa mig o sjunga en stump i telefon.
Jag köpte 3 tenorers jul på cd, där kan man snacka om tårögd. Man får kalla karlar på ryggen, säger frun. Jag vill ju ha varma kvinnor och inte på ryggen.

DS sa...

ps....på rygg ds