måndag 20 december 2010

NY VECKA, Julvecka. Ikväll ska dammtussarna väck, de såg helt förstörda ut när jag lämnade pörtet i morse. De fattar. Att det snart är slut. Såpa är inköpt. Rockabilly Radio just nu: Mean mean man. Så sjunger dammtrollen hemma just nu. Syftar på mig.
CORREN i dag skriver om FAS3 i jobb- och utvecklingsgarantin. Gratis arbetskraft för hågade arbetsgivare. PRIO1 sätter alliansmodellen i system och håvar in stora pengar från staten på att ta emot långtidsarbetslösa. Tidigare i år mejlade jag med en trevlig tjomme som beskrev sin tillvaro inom FAS(A)3. Först lät uppgifterna helt okej, han skulle knega med det han är bäst på, datorer. Men utrustning saknades så han uppmanades ta med egen dator och eget skrivbord, och löftena om kvalificerade arbetsuppgifter devalverades till summa summarum nothing.
BRA REPORTAGE, Corren har sina ljusa sidor. Undrar vad Correns Ordningsman får i julklapp? Jag lyser inte alls. Glömde Luciakronan hemma.
LISELOTT skriver på Facebook att hon, Lillpojken, Andreas och Becka ridit på elefant under vistelsen i Thailand. Ska det va nåt? Jag va ute å gick med Oskar, labradoren, i går, å sen jagade jag kattfan --- det är Frugans, inte min --- som förpestade min slåinpaketåkryddamedsnyggtröttsnöre--tillvaro. Frugan skällde ut mig men Oskar sa just inget, bara gäspade och frågade efter Frolic.
VET INTE om det stämmer, men jag hörde att Frälsningsarmén i Linköping nästan dränks i önskemål om gåvor inför Julhelgen. Gruppen som har det knapert växer i ett Sverige som faller sönder och fryser till is i de av regimen uppmuntrande vi- och dom-motsättningarna. Fy fan.

6 kommentarer:

Rolf sa...

Det vore atletiskt att knäcka min
FF/LF.

Helena sa...

Jodå, man överraskas - Corren har några dagar med bra reportage lite då och då. ;)

Hoppas verkligen inte att Tomten såg eller hörde dig.....jagandes katten. Fy skäms på dig !
Där man är vill/ska katten vara, speciellt fruns kattras- jag vet!
Alla mina julklappar som jag slagit in innehåller även en viss mängd katthår :D

Rudolf sa...

Mina innehåller hårstrån från andra ställen.

Rolf sa...

Sigge Stark, hur svårt kan det va´ Era slöfockar. Man lägger ju praktiskt svaret i mun på Er.
I morgon vinner jag nog en Citroen på Tobbe´s FF.

Torbjörn sa...

Nu ska jag svara på Rolfs LördagsFråga: Sigge Stark.

Rolf sa...

Bra Tobbe! Inget ordstäv idag.
Läste ett bra i Corren idag:
Hellre en ände med förskräckelse än en förskräckelse utan ände.
Det är roligare att bo själv om man är schizofren.
Jag anar öglor i mössan.
Mister du en, vill ingen annan ha dig, så dä så.