fredag 8 juli 2011

KRONOFOGDE--ROLF, legendarisk trumslagare inom dansbandsgenren, med mera, sjöng inte bara My Way i karaokebaren på båten till China, eller vart han nu åkte. Han hoppade in som trummis också. Självklart. Beviset ser du här på bilden. Rolf utlovar cd--skiva till höstens FF. Framförhållning! Ulf Holmertz sjunger och Ragnar Dahlberg läser om Vätterns glittrande strand, eller nåt sånt.
SEMESTERN bara några meter bort. Skrivit krönika (värdelös, men din finns här längre ner) och några artiklar till nästa veckas Kindasida. Chefredaktören mejlade och upplyste mig om att centerns cementerat tunga garde Annie Johansson och Muharrem Demirok twittrar om mig efter min krönika om centern och Annie (Get your gun). De får det till att jag är "sexistisk". Så jävla fånigt. Typiskt sånt de tar till när argumenten tryter. Stackars folk. Om jag twittrar om "politiska aktualititeter"? Nix. Fånerier överlåter jag åt andra, och det finns uppenbarligen såna som älskar att vältra sig i stupida fånerier. Men jag ska inget säga, man blir nog sån efter en vecka bland likasinnade på Gotland.
Har mejlat Helena, Nils-Gunnar, Kerstin & Sven, Raimo, Britt-Mari, Tanja, Lasse, Bettan.... glömmer säkert några, men tack för era hälsningar. Nu hem -- ses & hörs!

9 kommentarer:

Monica sa...

Vilken härlig bild

Inger sa...

Men snälla nå´n!Det här med skvallrandet om dej på twitter,får mej att tänka på sandlådan,förskolan,lågstadiet och möjligen mellanstadiet.
Att centeristerna sänker sej till
löjligt sandlådebabbel, får väl stå för dom?(Twitter?)
Sexistisk?Näe Tobbe,det är du inte!
Dina åsikter ska respekteras av shefredaktören,precis som alla andras.Utan ifrågasättande.Det är ju därför vi vill ha dej där!

Att se fotot på Rolf, var en stor lättnad,då han inte alls verkade bekant.
Med tanke på jobbet han har,alltså!

Bettans krypin sa...

ha en härlig sommar vis ses i vadstena o björkfors:)
c-tomtarna kan du skita i:(

Rolf sa...

Melodikrysset L5 och L12?
GÅ el GO. L12=NER?

Monica sa...

Tyvärr så kan inte jag L5, men min magkänsla säger att det är go.
Vad heter melodin?

Rolf sa...

Vet inte vad den heter, men någon annan hade också föreslagit go, så det tar vi.

Monica sa...

Rolf, finns Rolands nya cd att köpa, jag tror inte att jag kommer att vinna den på FF i höst

Rolf sa...

Du kan mejla honom och hälsa från mig. Han blir bara glad då. Han vet nog var den finns, eller han kanske kan skicka den.
rolandengdahl@hotmail.com

Monica sa...

Jag har mejlat till honom och nu sitter jag och lyssnar på ett program från Radio Östergötland med Roland
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=288&artikel=4409174